Bivši direktor Konzuma: Trgovci su propustili shvatiti što se valja iza brda

Screenshot: HRT/HTV

Organizator bojkota trgovina Josip Kelemen, predsjednik Gospodarsko-socijalnog vijeća Krešimir Sever i bivši direktor Konzuma Dragan Munjiza gostovali su jutros u emisiji Hrvatskog radija U mreži Prvog. Razgovarali su o tome je li prošlotjedni bojkot trgovina bio uspješan. 

Kelemen je izvijestio da su MUP-u prijavili krađu identiteta. "Očekivali smo da će se to dogoditi, ali ne toliko brutalno i bezobrazno. U tijeku je pokušaj koordiniranog političkog kompromitiranja naše potrošačke stranice Halo, inspektore od strane Facebook stranice koja je bila angažirana u kampanji HDZ-a kao podrška Draganu Primorcu, kandidatu za predsjednika Republike Hrvatske", upozorio je. 

"To je stranica koje okuplja više od 12.000 pratitelja i nakon završetka kampanje za izbor predsjednika Republike Hrvatske preimenovali su je u Svaki tjedan bojkot jedan, da bi joj jučer opet promijenili naziv i to u lažnu stranicu Halo, inspektore, ukrali nam vizualni identitet, naziv platforme i prisvojili tekstove", dodao je. 

Danas u 11:55 konferencija za medije

"Vlasnik/administrator stranice je izvjesni Andrija Cindrić, ali nije poznato je li stranica pod pravim imenom tog vlasnika/administratora ili je neka lažna", naglasio je. Osvrnuo se i na bojkot trgovina. 

"Smatramo da je bojkot uspio, da je poslao snažnu poruku, prije svega što su izašli novi podaci, da je čak, kad se gleda na razini cijelog tjedna, smanjena potrošnja od 1 posto ukupnog godišnjeg prihoda 5 najvećih trgovačkih lanaca. To znači da je poslana snažna poruka kako potrošači mogu, kroz svoj potrošački aktivizam, poslati snažnu poruku prema javnosti i tijelima koji su trebali raditi nadzor tržišta", naveo je. 

Rekao je kako će danas u 11:55 održati konferenciju za medije na kojoj će objaviti što će se raditi i pod kojim uvjetima će se održati bojkot koji su najavili za ovaj tjedan.

Sever: Ovo je bila izvrsna poruka

Sever se slaže da je bojkot bio vrlo uspješan u svakom pogledu. "Bio je vrlo veliki odaziv građana, posebice mladih ljudi, što je posebno i za pohvaliti. S te strane je bilo logično za očekivati da će se mnogi htjeti ukrcati na taj vlak, da će svoje vagone htjeti prikrcati ovdje i zajedno požnjeti barem dio toga uspjeha", kazao je. 

"I to je ono što je zapravo loše. Ono što smo mi svi zajedno trebali procijeniti je da kad se već ovako pokrenulo, kad je vrlo jasno i prepoznatljivo kako i tko vodi cijelu akciju, svi koji žele trebaju poduprijeti, ali nema nikakve potrebe da bilo tko od nas žudi za još nekakvim dodatnim zrncem slave s te pozicije da bi dobio na vidljivosti, da bi dobio na važnosti i bilo što drugo", nastavio je. 

"Činjenica je da je ova akcija prevažna da bismo mi svoje osobne stvari stavljali ispred toga ili pokušavali kroz to ojačati svoju vlastitu poziciju. Najbolja varijanta je da onaj tko je pokrenuo i tko je imao takav uspjeh, da to radi i dalje, a da mi svi ostali podupiremo na moguće načine kako to možemo i na taj način pripomognemo da sljedeća akcija bude još bolja, još snažnija i još kvalitetnija", uvjeren je. 

"Ovo je bila izvrsna poruka i Hrvatskoj narodnoj banci i hrvatskoj vladi, ali jednako tako i prema trgovcima, dobavljačima, distributerima, prema onima koji su prerađivači i svima onima u lancu koji jedni na druge slažu cijene da mi na kraju to skupo platimo", napomenuo je. 

Kelemen: Mi smo volonteri, nismo pripadnici ni jedne političke opcije

Munjiza smatra kako krajnji cilj bojkota nije bio da se nanese šteta trgovcima, nego da se snizi nivo cijena. "Jučer sam pročitao da je prošli tjedan promet bio manji nego tjedan dana prije za 44 milijuna eura. To se ne odnosi samo na trgovce hranom već i na benzinske postaje, šoping-centre, trgovce neprehranom", objasnio je. 

"Oko 75 posto tog iznosa odnosi se na trgovce hranom, što je dovelo do procjene da je svaki od najvećih trgovaca pretrpio potencijalni gubitak od 50.000 eura", dodao je. 

"U svakom slučaju u smislu opće šire poruke da nivo cijena treba biti sličan kako je to u zemljama kao što su Italija, Slovenija, i da nastavak rasta cijena treba zaustaviti, to je vrlo uspješno i za to ne treba deset dana, ali da bi on imao učinka na konkretni fizički subjekt koji radi, samo u Hrvatskoj, dvije milijarde eura, a da ne kažem u Europi, tu će trebati malo više vremena, upornosti i konzistentnosti", istaknuo je. 

Vjeruje kako su trgovci, zato što im je rastao promet i količinski promet, propustili shvatiti što se valja iza brda. 

"Bilo bi bolje da su tu energiju i taj novac potrošili mjesec-dva prije, da su prepoznali znakove vremena, da iako je promet rastao, trebali su građanstvu možda bolje objasniti njihove pozicije preko strukovnih udruga, početi razgovarati s distributerom i vladom i investirati dio svojih sredstava u zaustavljanje rasta cijena", poručio je. 

Kelemen tvrdi da se mnogi sada žele ukrcati na vlak nezadovoljstva. "Ovo nema veze s politikom. Mi smo volonteri, nismo pripadnici niti jedne političke opcije. Potrošači smo koji su nezadovoljni situacijom. Dosta nam je divljaštva cijena i galopirajuće inflacije", zaključio je. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.