PROIZVOĐAČ električnih hiperautomobila i pogonskih sustava za električne automobile Rimac Automobili predstavio je ovog tjedna projekt svog novog tehnološki naprednog sjedišta koje uključuje testnu stazu, smještajne kapacitete i muzej.
Najava Mate Rimca je privukla i pažnju svjetskih medija, a o njemu je pisao i Bloomberg.
Prenosimo njihov tekst:
Tvrtka Rimac Automobili provela je svoje rane godine poput ostalih startupa za električna vozila - boreći se za preživljavanje iz dana u dan. Sve se to počelo mijenjati nakon što su se milijarde dolara počele slijevati u taj sektor.
Hrvatski proizvođač hiperautomobila s 2000 konjskih snaga dobio je podršku tvrtki poput Porschea i Hyundai Motor Group.
"Djevojka za koju se svi žele oženiti - to smo trenutno mi za SPAC-ove", rekao je Mate Rimac u intervjuu. "Svi nas zovu jer imamo ovu jedinstvenu priču i vrijednu ponudu."
> Silicijska dolina, bankari i celebovi su ludi za SPAC-om. Što je to?
Ono što je glavnog direktora zaokupilo više od izlaska u javnost bilo je osiguravanje dovoljno uredskog i proizvodnog prostora. Proveo je osam godina pomno planirajući kampus koji odražava koliko unosno može biti pomaganje tvrtkama poput Porschea, Hyundaija i Aston Martina da naprave bolje hibridne i električne automobile.
Novi kampus
Izvršni direktor je ovog tjedna otkrio planove za novi kampus od 200.000 četvornih metara (49 hektara) na periferiji Zagreba, glavnog grada Hrvatske, koji će imati kapacitet za 2500 zaposlenih - otprilike 2.5 puta više od trenutnog broja zaposlenih u tvrtki. Proizvodnja bi tamo trebala započeti 2023. godine.
Kampus će sadržavati i salone za opuštanje zaposlenika, livade s domaćim životinjama, muzej s barom i trgovinom robe te testnu stazu za koju je direktor rekao da će imati "obavezni kutak za drifting".
Ako sve ovo zvuči pomalo pretjerano, uzmite u obzir da su Rimac Automobili ostvarivali prihode posljednjih osam godina - i da izvršni direktor tvrdi da je u pet od njih osam ostvario dobit.
"Ne mislim da bilo koja druga tvrtka koja se bavi električnim automobilima može to reći za sebe", rekao je.
Rimac je prihodom od 23 milijuna eura u 2019. zaradio 1.4 milijuna eura (1.7 milijuna dolara), prema glasnogovornici tvrtke. Rezultati za 2020. još nisu revidirani, ali tvrtka je zabilježila snažan rast i očekuje jače širenje ove godine, rekla je.
Neobični put Rimca
Mate Rimac krenuo je nevjerojatnim putem do ove točke. Nekoliko godina nakon što se rodio u Bosni i Hercegovini, obitelj se preselila u Njemačku u potrazi za poslom. Nakon što se obitelj preselila u Hrvatsku, u školi su ga maltretirali. Učitelj je potaknuo njegovo zanimanje za elektrotehniku i automobile.
Mladi poduzetnik osnovao je tvrtku dok je pohađao sveučilište 2009. godine iako je bio jedini zaposlenik do 2011. Tada je tvrtka na sajmu automobila u Frankfurtu predstavila svoj prvi model Concept One. Par godina kasnije isporučio je svoj prvi automobil razvijen za drugu autotvrtku.
Rimac je prvi Concept One predao pojedinačnim kupcima 2016.
Camel Group Co., proizvođač baterija sa sjedištem u Šangaju, uložio je u tvrtku 2017. godine, a slijedila su ulaganja Porschea i Hyundaija. U ožujku je Porsche platio 70 milijuna eura kako bi povećao svoj udio u tvrtki na 24 posto.
Izvršni direktor Volkswagena AG Herbert Diess rekao je prošlog mjeseca da bi Porsche mogao sa svojim pogonom za proizvodnju Bugattija ući u zajednički projekt s Rimcem. Prema planovima, njemačka marka sportskih automobila imat će manjinski udio u tvrtki. Pregovori još nisu finalizirani.
Prodaja stručnjaku za izradu električnih vozila pružila bi francuskom proizvođaču automobila performanse za novi životni vijek, rekla je osoba upoznata sa strategijom grupe u rujnu.
Izlazak tvrtke na burzu
Mate Rimac rekao je da će se automobili s njegovim imenom uvijek prodavati u maloj količini - manje od 100 primjeraka godišnje - kako bi se izbjeglo nadmetanje s proizvođačima koji su klijenti njegove tvrtke. Neke od tvrtki kojima Rimac isporučuje komponente su Aston Martin Valkyrie i Koenigsegg Regera.
Iako je Mate Rimac duboko ušao u detalje planirajući novi kampus - izvršni direktor istraživao je čak i koliko će prostora trebati po djetetu u vrtiću - nije bio previše rastresen da ne bi primijetio tvrtke poput Lucid Motors Inc. i drugih koje su prikupile milijarde dolara izlaskom na tržište.
Rimac ima visoko mišljenje o tvrtki Ricid Automotive Inc., koju podržavaju Lucid i Amazon.com Inc., ali je sumnjičav prema mogućnostima da drugi startupi koji se bave električnim automobilima izađu na burzu.
"Loše bismo se osjećali ako svi drugi skupe hrpu novca iako možda nemaju tako čvrstu podlogu kao mi, a mi ostanemo bez kapitala", rekao je Rimac. "Pa stoga i mi razmišljamo o tome."