BMW predstavlja inteligentno rješenje za problem zagađenog zraka u gradovima

Foto: EPA

NJEMAČKI proizvođač automobila BMW objavio je da kod hibridnih automobila može postići da se prebace na isključivo električni pogon u dijelovima gradova gdje su onečišćenja zraka vrlo velika. 

Taj potez bi im pomogao da konkuriraju tipovima vozila s isključivo električnim pogonom, a o njemu razmišljaju budući da mnogi gradovi pokušavaju stvoriti zone unutar grada bez štetnih emisija. 

Automatska blokada motora?

Automobil bi tako automatski blokirao rad motora s unutarnjim izgaranjem, kazao je član upravnog odbora BMW-a zadužen za razvoj Klaus Froehlich agenciji Reuters na sajmu automobila u Los Angelesu.

Zbog sustava povezivanja i navigacije kod BMW-ovih vozila, automobili se mogu preinačiti tako da automatski onemoguće rad motora, kazao je Froehlich, dodajući kako novi SUV X5 može prevaliti i do 80 kilometara isključivo na električni pogon.

BMW trenutno takvu tehnologiju prezentira lokalnim vlastima u njemačkim gradovima koji bi mogli biti primorani zabraniti dizelske automobile zbog velikog onečišćenja okoliša, a kako bi udovoljili propisima EU-a o čistom zraku.

Hibridi atraktivniji

Globalne restrikcije zagađenja zraka iz automobila, nakon skandala s lažiranjem emisijama iz dizelskih automobila proizvođača Volkswagena iz 2015., potaknule su gradove poput Londona, Pariza i Stuttgarta da razmotre zabranu automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Međutim, klijenti oklijevaju s kupnjom električnih vozila zbog nedostatne infrastrukture za punjenje baterija, pa hibridna vozila zasad ostaju atraktivnija opcija.

Takva bi vozila mogla biti vrlo važna u regijama kao što je Europa, gdje većina vozača ne posjeduje više vozila za različite namjene, kazao je Froehlich.

Najviši njemački upravni sud u veljači je presudio da gradovi mogu zabraniti promet dizelskim vozilima na nekim prometnicama radi poboljšanja kvalitete zraka.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.