Boeing je u problemima

Foto: EPA

Američki zrakoplovni div Boeing izvijestio je danas da prodajom dionica i vrijednosnica želi pribaviti 19 milijardi dolara kako bi poboljšao financije, uzdrmane sigurnosnom krizom i velikim dugom. Boeing prodaje 90 milijuna redovnih dionica i konvertibilne vrijednosnice u vrijednosti pet milijardi dolara, a prihod od prodaje upotrijebit će za poslovanje, uključujući, potencijalno, i otplatu duga.

Na temelju cijene dionice na zatvaranju trgovine u petak, mogli bi prodajom redovnih dionica prikupiti 13.95 milijardi dolara, iako se takvi paketi obično nude uz popust kako bi privukli dovoljno snažnu potražnju, napominje Reuters. Prošli tjedan kompanija je izvijestila da je u trećem tromjesečju poslovala s neto gubitkom od 6.17 milijardi dolara, gotovo četiri puta većim nego prošlog ljeta. 

Tvrtka suočena s nizom incidenata

To znači da je od početka godine nagomilala gubitke od gotovo osam milijardi dolara, uz obustavu proizvodnje zrakoplova tipa 737 MAX, 777 i 767, štrajk radnika i probleme u segmentu proizvodnje oružja i svemira.

Novi izvršni direktor Kelly Ortberg najavio je prošle srijede zaokret u poslovanju, istaknuvši u pismu zaposlenicima da moraju poboljšati rezultate u segmentu vojne opreme i u programima modela zrakoplova 737 MAX i 777 i stabilizirati tvrtku koja se našla na prekretnici nakon niza incidenata od početka godine. 

Incidenti su se nadovezali na dvije nesreće 737 MAX-ova u 2019. godini u kojima je poginulo ukupno 346 ljudi. Izvješće za treće tromjesečje pokazalo je probleme i u stavci novčanog toka, koja je pokazala da su troškovi bili otprilike dvije milijarde dolara veći od prihoda.  

Rejting agencije: Mogli bi sniziti ocjenu Boeingovih dužničkih papira

Krajem rujna kompanija je u knjigama držala gotovinu i tržišne vrijednosnice u iznosu 10.5 milijardi dolara. Konsolidirani dug iznosio je pak 57.7 milijardi dolara. Sredinom mjeseca Boeing je sklopio ugovor s bankama o 10 milijardi dolara kredita i najavio da će pribaviti do 25 milijardi dolara prodajom dionica i zaduživanjem.

Sredinom rujna agencije Fitch i Moody's upozorile su pak da bi mogle sniziti ocjenu Boeingovih dužničkih papira, što bi značilo i više troškove povrata duga. Moody's bi mogao sniziti ocjenu ako Boeing pokuša poboljšati likvidnost izdanjem novih dionica i istodobno izdati nove dužničke papire, upozorili su.

Obje agencije istaknule su i da aktualni štrajk neće biti problem ako se ne protegne na više tjedana. "Ako aktualni štrajk potraje tjedan-dva, vjerojatno neće biti uteg za ocjenu. No, ako potraje dulje, posljedice u poslovanju i financijama mogle bi biti značajne, pa bi i rizik slabije ocjene (dužničkih papira - op. ur.) bio veći", istaknuli su u Fitchu i Moody'su.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.