Savezni dužnosnici priopćili su kako istražuju neuobičajen nizozemski okret Boeinga 737 Max Southwest Airlinesa za kojeg se pretpostavlja da je mogao biti izazvan oštećenom pomoćnom jedinicom za upravljanje napajanjem, piše Associated Press.
Nizozemski okret označava situaciju u kojoj se zrakoplov ljulja od vrha jednog krila do vrha drugog krila. Naziv je uveden jer zrakoplov u zraku oponaša kretanje nizozemskog klizača na ledu. Nizozemski okret može biti potencijalno opasan.
Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) priopćila je da surađuje s Boeingom i Nacionalnim odborom za sigurnost prometa na istrazi incidenta od 25. svibnja, koji se dogodio na letu iz Phoenixa za Oakland u Kaliforniji. Zrakoplov je u trenutku incidenta bio na visini od 10.000 metara.
Nije bilo ozlijeđenih
Piloti su obučeni kako bi znali djelovati kad im se dogodi nizozemski okret. Kako bi se izvukli iz nizozemskog okreta, piloti mogu usporiti letjelicu i spustiti se u gušći zrak. Moderni zrakoplovi dizajnirani su da budu konstantno stabilni u zraku.
Zrakoplov Southwest Airlinesa sigurno je sletio u Oakland. Među 175 putnika i šest članova posade nije bilo ozlijeđenih. Prema preliminarnom izvješću FAA-e, inspekcija nakon slijetanja zrakoplova pokazala je oštećenje jedinice koja daje pomoćnu snagu kormilu.
S obzirom na to da je zrakoplov pretrpio "znatnu" štetu, FAA je incident klasificirala kao "nesreću". Zrakoplov nije letio od slijetanja u Oaklandu u Kaliforniji nakon incidenta, osim da se premjesti u Boeingov pogon u državi Washington.