Boeing smanjuje proizvodnju modela 737

Foto: Epa

BOEING privremeno smanjuje proizvodnju najprodavanijeg zrakoplova 737, javlja BBC.

Od sredine travnja ove godine, smanjit će broj proizvedenih zrakoplova s 52 aviona mjesečno na 42. Ovakva odluka kompanije posljedica je stopiranja isporuka 737 Max 8, modela koji je bio uključen u dvije tragične avionske nesreće.

Navedeni model Boeinga trenutno je prizemljen i aviokompanije ne prevoze putnike tim tipom zrakoplova, a preliminarni nalazi istrage ukazuju na to da je za nedavne dvije nesreće kriv softverski sustav unutar aviona.

Neispravan sustav MCAS

Podsjetimo se, prema izvješću, podaci iz crnih kutija Boeinga 737 MAX 8 koji je pao 10. ožujka u Adis Abebi, kada je poginulo 157 osoba, pokazuju jasne sličnosti s padom zrakoplova istog tipa indonezijske kompanije Lion Air u listopadu prošle godine, kada je poginulo 189 putnika i članova posade.

U oba slučaja, pokazalo se da su se piloti borili sa sustavom koji je očitavao gubitak uzgona, poznatim kao MCAS, što je uzrokovalo pad oba aviona.

Isključili su sustav, ali je već bilo kasno

Naime, u izvješću stoji da su se piloti zrakoplova Ethiopian Airlinesa borili s automatskim sustavom u avionu gotovo cijelo vrijeme tijekom 6-minutnog leta. Piloti, koji nisu mogli stabilizirati Boeing 737 Max 8 čak ni nakon što su slijedili preporučene postupke za ovu situaciju, pokušali su zajedničkim snagama podignuti nos aviona tijekom posljednjih trenutaka leta.

No zbog neispravnog očitanja gubitka uzgona, automatski sustav unutar zrakoplova spuštao je nos zrakoplova četiri puta tijekom leta, onemogućujući pilotima da isprave problem.

Već je bilo kasno

Piloti su, nakon što su uočili problem s automatskim sustavom uspostave ravnoteže, slijedili preporučene hitne procedure i isključili sustav. Pokušali su ručno uspostaviti ravnotežu, ali je avion prebrzo letio te je ručno podešavanje bilo fizički nemoguće.

Manje od dvije minute kasnije let 302 Ethiopian Airlinesa srušio se i poginulo je 157 putnika i članova posade.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.