Britanci će nacionalizirati željeznice. "Javna usluga, a ne zlatna koka za dioničare"

Foto: Shutterstock

Britanska vlada objavila je da će iduće godine krenuti s nacionalizacijom usluga željezničkog prijevoza, istaknuvši da će u prvom potezu preuzeti poslovanje South Western Railwaya.

Tim potezom utire se put "radikalnom preustroju" britanskih željeznica, kazali su ministri.

Iz vlade poručuju da je prijelaz željeznice u državne ruke poboljšati pouzdanost usluge i podržati njihov glavni prioritet jačanja gospodarskog rasta poticanjem građana da se više oslanjanju na željeznicu.

Također će se suzbiti "neprihvatljive razine" kašnjenja, otkazivanja i rasipanja resursa u desetljećima koja su obilježili neuspjeli franšizni ugovori, tvrde u vladi.

Promjena će prema vladinim procjenama donijeti godišnje uštede do 150 milijuna funti (190 milijuna dolara) samo na naknadama, dodavši da će novac, umjesto dioničarima, biti na raspolaganju za poboljšanje usluga.

S današnjom objavom željezničke usluge diljem južne Engleske i Istočne Anglije ponovno će biti pod državnom upravom sve do jeseni 2025. godine.

Predizborno obećanje

Vlada je objavila da time ispunjava obećanje iz manifesta vladajuće Laburističke stranke da će nakon isteka ugovora sa željezničkim operaterima pružanje usluga željezničkog prijevoza prijeći u ruke države, bez ikakvog troška za porezne obveznike. „Britanski građani predugo su morali trpjeti željezničke usluge koje jednostavno ne funkcioniraju. Složeni sustav privatnih željezničkih operatera prečesto je iznevjerio korisnike”, rekla je ministrica prometa Heidi Alexander.

„Počevši s putovanjima na South Western Railwayu, mijenjamo smjer i vraćamo usluge u ruke države kako bismo stvorili pouzdanu željezničku mrežu s klijentima na prvom mjestu. Naša uništena željeznica konačno kreće brzim putem popravka i obnove sustava kojem britanski građani mogu vjerovati i kojm se ponovno mogu ponositi", dodala je Alexander.

Prema riječima glavnog tajnika sindikata strojovođa Micka Whelana, odluka je ispravna i donesena je u pravom trenutku kako bi se pokrenulo gospodarstvo i obnovila Britanija. "Odluka (bivšeg premijera) Johna Majora o privatizaciji British Raila iz 1994. godine bila je glupa, ideološki motivirana i osuđena na propast. Čak je i Margaret Thatcher, velika zagovornica privatnog vlasništva, rekla da se s privatizacijom pretjeralo", što se po njegovim riječima i potvrdilo.

"Privatnici su iz naših željeznica isisali stotine milijuna funti, a iduće konzervativne vlade provodile su politiku kontroliranog propadanja, na štetu poreznih obveznika, putnika i osoblja", kazao je Whelan.

Glavni tajnik željezničkog, pomorskog i prometnog sindikata Mick Lynch rekao je: "Ovo je značajan iskorak za putnike, zaposlenike željeznica i za one koji žele učinkovit željeznički sustav i sustav upravljanja u korist građana, a ne privatnog profita".

"Javna usluga, a ne zlatna koka za dioničare"

„Objedinjavanje infrastrukture i putničkih usluga kod jednog poslodavca u državnom vlasništvu znači pravilno ulaganje u poslovanje, ujednačavanje uvjeta za zaposlenike te prioritetni status potreba putnika", dodao je.

Gareth Bacon, konzervativni ministar za promet u sjeni, rekao je: "Laburisti su glasali protiv našeg plana da se ojačaju prava putnika i građana koji svakodnevno putuju na posao. Strahujemo da su vladini planovi jednostavno ideološki pothvat koji putnike ne stavlja na prvo mjesto”.

Glavna tajnica Udruženja zaposlenika u transportu Maryam Eslamdoust rekla je: "Ovo je povijesni trenutak za željezničku industriju i označava početak kraja neuspješnog torijevskog eksperimenta privatizacije. Potez će značiti veću vrijednost za porezne obveznike i bolje usluge za putnike u željezničkom prometu”.

Vlada je tim potezom pokazala da shvaća da upravljanje željeznicama mora biti definirano njihovim karakterom javne usluge, a ne zlatne koke za dioničare, dodala je Eslamdoust.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.