Britanci: EU ne priznaje diplome naših pilota, a avione šaljemo u SAD na servis

Foto: LinkedIn

Novonastala britanska zrakoplovna kompanija tvrdi kako je zbog birokracije i Brexita prisiljena slati zrakoplove u SAD na rutinske servise i popravke, uz ogromne ekološke i financijske troškove.

Chris Hope, izvršni direktor One Aira, upozorio je da prošla vlada nije napravila nikakvu procjenu utjecaja Brexita na zrakoplovstvo i da je sektor zabrinut da će laburisti napraviti sličan propust kada počnu pregovore s Europskom unijom o resetiranju trgovinskih odnosa. 

Tvrtka ima legendarne zrakoplove Boeing 747

Tvrtka je kritizirala pravila koja od britanskih pilota zahtijevaju formalnu ponovnu provjeru kvalifikacija u Europskoj uniji uz znatnu cijenu. Naglasili su da su teško stečene licence inženjera praktički bezvrijedne izvan Ujedinjenog Kraljevstva, prenosi Guardian.

Dakle, dio problema je nedostatak uzajamnog priznavanja za one sa stručnim kvalifikacijama između Europske unije i Ujedinjenog Kraljevstva, nešto što također uzrokuje probleme kod arhitekata i računovođa. Situaciju One Aira dodatno komplicira činjenica da je riječ o jedinoj tvrtki u Ujedinjenom Kraljevstvu koja upravlja legendarnim zrakoplovima Boeing 747. 

Infrastruktura za servisiranje i održavanje tih zrakoplova brzo nestaje jer su putnički prijevoznici prešli na Airbus nakon pandemije. To znači da je One Air prisiljen boriti se za termine u radionici u Njemačkoj, jedinoj koju Ujedinjeno Kraljevstvo priznaje, ili svoje zrakoplove slati u SAD. 

Britanci imaju bilateralni sporazum s Amerikancima

"U prvih sedam mjeseci ove godine dvaput smo slali zrakoplove u SAD. Razlika u troškovima je približno oko 500.000 dolara svaki put kad šaljemo zrakoplov u SAD", naveo je Hope. Ujedinjeno Kraljevstvo ima bilateralni sporazum s SAD-om, a britanska zrakoplovna industrija se nada da bi se neki sličan model mogao uspostaviti i u odnosima s Europskom unijom. 

Zrakoplov mora proći jednotjedni servis svaka tri mjeseca, dok se duža provjera, koja traje mjesec dana, provodi svake dvije godine. Rutinski popravci također predstavljaju problem jer se komponente mogu staviti u britanske zrakoplove samo ako su odobrene od Ujedinjenog Kraljevstva ili ako su obuhvaćene sporazumom između Ujedinjenog Kraljevstva i SAD-a.

Piloti su drugi problem, s britanskim kvalifikacijama koje su "ozbiljno degradirane" Brexitom jer ih Europska unija više ne priznaje.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.