SUPERMARKETI u Velikoj Britaniji koriste kartonske slike voća, povrća i drugih namirnica kako bi popunili praznine na policama zbog problema s opskrbom, piše Guardian.
Tesco je počeo koristiti slike šparoga, mrkve, naranče i grožđa, što je izazvalo ismijavanje na društvenim mrežama.
"Mmmm, ukusne fotografije šparoga", napisao je jedan korisnik Twittera.
Drugi se rugao prevelikim slikama.
"Sviđa mi se što šparoge narastu do ove veličine u Velikoj Britaniji. To je do naše klime, siguran sam", piše.
Kupci su uočili lažne mrkve u Fakenhamu, kartonske šparoge u Londonu, slike naranči i grožđa u Milton Keynesu i 2D boce s tekućinom za pranje u Cambridgeu.
Sve se to događa zbog nedostatka radnika, što dovodi do niske dostupnosti nekih artikala u supermarketima.
Bryan Roberts, analitičar maloprodaje u Shopfloor Insightsu, rekao je da je tek u posljednjih godinu dana počeo primjećivati kartonske izreze svježih proizvoda, ali je rekao da su slične taktike već neko vrijeme u primjeni.
"To je postalo sasvim uobičajeno. Nije to samo zbog nestašice, već zato što su mnoge veće trgovine sada jednostavno prevelike", kaže.
Popunjavanje prostora
Rekao je da se radi o tek jednoj u nizu taktika koje se koriste za popunjavanje prostora.
Tesco tvrdi da korištenje slika voća i povrća nije povezano s nedavnim problemima u lancu opskrbe.
Supermarketi i proizvođači smanjili su asortiman različitih vrsta tjestenine, kave ili čajeva koje prodaju kako bi olakšali protok robe.
Neki glomazni i ne baš isplativi artikli, poput flaširanih gaziranih pića i vode, također su gurnuti prema dolje na listi prioriteta isporuke zbog nedostatka vozača, što znači da bi na policama moglo biti većih praznina nego inače.
Porast internetske kupovine u međuvremenu je doveo do toga da mnogi supermarketi više nisu skladištili neprehrambene artikle poput televizora, CD-a ili kuhala za vodu, što su nekad činili, ostavljajući prazan prostor koji mnogi nisu uspjeli napuniti alternativnim proizvodima.
Kartonski izrezi skupih predmeta kao što su deterdženti, proteinski prašci i alkoholna pića poput džina također se ponekad koriste za sprječavanje krađe u dućanima. Slike artikala stavljaju se na police kako bi se označila dostupnost, a kupci dobiju stvarni proizvod na blagajni.