Britanski turisti: Kod kuće je najisplativije

BROJ britanskih turista koji su se ove godine uputili u inozemstvo pao je za 17 posto u prvoj polovici ove godine. Prema pisanju Daily Maila, riječ je o pet milijuna odlazaka manje, u koje se ne uračunavaju tradicionalni ljetni praznici.

Štedljivost na prvom mjestu

Rezultati britanskog državnog ureda za statistiku pokazuju i da su turisti ove godine štedljiviji, odnosno troše za 18 posto manje u usporedbi s prošlom godinom. Osim toga, slabljenjem funte inozemna su putovanja za Britance postala znatno skuplja.

Klonulo gospodarstvo i niske kamatne stope uzrokovale su značajan pad funte u usporedbi s eurom ili američkim dolarom. Zbog svega navedenoga, većina Britanaca ove je godine odlučila ostati kod kuće.

Kampiranje sve popularnije

U prvih šest mjeseci ove godine Britanci su ostvarili 27.42 milijuna putovanja u inozemstvo, što je 17 posto manje u usporedbi s prošlom godinom, dok su odlasci u SAD i Kanadu pali za značajnih 28 posto. Prema riječima Kurta Jansona, direktora britanskog turističkog udruženja, puno obitelji odreklo se godišnjeg putovanja u južnu Francusku te ga zamijenilo kampiranjem na jugu Velike Britanije za 30 funti.

"Sve informacije koje dobivamo s terena ukazuju da ljudi smanjuju troškove i da će zadnje što će ukinuti biti obiteljski šatori. No, s druge strane, zanimljivo je da Britanci na praznicima u svojoj zemlji ne štede, čime zapravo pomažu domaćem tržištu", rekao je Elliott Frisby iz Visit Britain.

Više od 86 milijardi funti

U toj su zemlji u prvih šest mjeseci dolasci stranih gostiju pali za osam posto, premda se velik dio toga odnosi na poslovna putovanja iz SAD-a. Osim toga, najveća europska turistička kompanija TUI prijavila je značajne gubitke zbog svinjske gripe.

Od turizma britanska ekonomija godišnje zaradi više od 86 milijardi funti, što je osam posto BDP-a. Velika Britanija je šesta najposjećenija zemlja na svijetu, prema podacima Svjetske turističke organizacije (WTO), odmah iza Francuske, Španjolske, SAD-a, Kine i Italije.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.