Foto: FAH
> Ministar znanosti smatra da Bog može biti dizajner svijeta, znanstvenici u šoku: "Mora dati ostavku"
Papa Franjo još je u listopadu 2014. godine javno izjavi da su teorije evolucije i teorija Velikog praska stvarne i da Bog nije "mađioničar s magičnim štapićem".
Govoreći na vatikanskoj Akademiji znanosti, papa je, tvrde znanstvenici, svojim izjavama napokon stao na kraj pseudo-teorijama kreacionizma i inteligentnog dizajna, koje je njegov prethodnik Benedikt XVI. poticao.
"Bog nije mađioničar koji maše čarobnim štapićem"
"Kada govorimo o stvaranju svijeta, riskiramo da Boga zamislimo kao mađioničara s magičnim štapićem koji može učiniti apsolutno sve. Ali to nije tako", kazao je tada papa Franjo.
"On je stvorio ljude i pustio ih da se razvijaju u skladu s internim zakonima koje je dao svakome, tako da bi mogli postići potpuno ispunjenje. Teorija Velikog praska, koju danas smatramo da objašnjava početak svijeta, nije u kontradikciji s intervencijom božanskog stvoritelja. Naprotiv, ona treba tu teoriju. Evolucija u prirodi nije nekonzistentna s pojmom stvoritelja, jer evolucija zahtijeva stvaranje bića koja se razvijaju", kazao je Papa.
Katolička Crkva dugo je imala reputaciju borbe protiv znanstvenih objašnjenja nastanka svijeta, ponajviše u vrijeme Galilea, kojem je prijetila inkvizicija i koji je bio prisiljen povući svoju "heretičku" teoriju da se Zemlja vrti oko Sunca.
Evolucija - činjenice, a ne hipoteze
Ali komentari pape Franje više su u skladu s progresivnim radom pape Pia XII., koji je otvorio vrata ideji evolucije i jasno pozdravio teoriju Velikog praska. Godine 1996. papa Ivan Pavao II. otišao je korak dalje i izjavio da je evolucija "više od hipoteze" i "dokazane činjenice".
Ipak, u novije vrijeme, papa Benedikt XVI. i njegovi bliski suradnici podržali su ideju da ideja inteligentnog dizajna nadvladava teoriju evolucije - ideju da je prirodna selekcija sama po sebi dovoljna za objašnjavanje složenosti svijeta u kojem živimo. 2005. godine, njegov bliski suradnik, kardinal Schoenborn, napisao je članak u kojem govori: Evolucija u smislu zajedničkog podrijetla može biti istinita, ali evolucija u neo-Darwinovom smislu, da se radi o neplaniranom procesu - nije".