Kako je Rimac došao blizu toga da kontrolira jedno od najvećih imena autoindustrije?

Foto: Rimac Automobili

DOMOĆI se jednog Bugattija u dobi od 33 godine bilo bi dovoljno impresivno. No tijekom ove godine očekuje se da će Volkswagen prepustiti brend Bugatti ili barem njegov glavni dio - 33-godišnjem Mati Rimcu, jer može bolje osmisliti električne pogonske sklopove koji će Bugattiju trebati u elektrificiranoj eri.

Pa kako je onda momak koji je prvi put poletio tek 2007. godine došao sasvim blizu toga da kontrolira jedno od najvećih imena u autoindustriji? Sve je započelo nimalo glamurozno, 20-godišnji Mate izvukao je potrošeni motor iz BMW E30 325i i zamijenio ga električnim motorom iz viličara. Na kraju je i taj motor izvadio, popravio ga i od tada sam izrađuje svoj električni pogon, piše Car and Driver.

Ono što je naučio omogućilo mu je da osnuje prvog hrvatskog proizvođača automobila, stvori dva superautomobila i što je još važnije, dovede najveće face u automobilskom ekosustavu u svoju majušnu i mladu državu. Mnogi su se pitali može li Hrvatskoj najpametnije hrvatsko dijete zaista omogućiti prečicu do električnog vozila visokih performansi.

Ugovor o Bugattiju vjerojatno će biti objavljen ovog ljeta

Čini se da može, premda je u početku trebalo malo uvjeravanja. Hyundai, jedan od njegovih prvih klijenata i investitora, ima godišnji prihod četiri puta veći od hrvatskog bruto domaćeg proizvoda. Kao i ostali originalni proizvođači, navikao je imati posla s poznatim dobavljačima poput Boscha, koji i sam ima godišnji prihod veći od hrvatskog BDP-a. Porsche (u vlasništvu Volkswagena) uložio je izravno u Rimca i dva puta povećavao svoj udio.

Ugovor o Bugattiju, koji će vjerojatno biti objavljen ovog ljeta, prebacit će ovaj brend iz VW-a u Porsche, a zatim pokrenuti zajedničko poduzeće s Rimcem u kojem bi Rimac bio većinski dioničar.

Konzervativne korporacije obično nemaju povjerenje u klinca koji je morao pustiti bradu da bi izgledalo malo stariji. Ali Rimac je brzo stvorio portfelj brzine. Osim svoja dva superautomobila, Concept One i sada Nevera, sklopio je poslove o isporuci dijelova pogonskog sklopa za hibridne hiperautomobile Aston Martina i Koenigsegga, među ostalima. Pininfarina Battista gotovo je Nevera u drukčijem pakiranju.

Ali ono što će se dalje događati moglo bi biti daleko značajnije. Rimac sada ima aktivne projekte s većinom glavnih europskih originalnih proizvođača i ima ugovore za isporuku pogonskih sklopova u mnogo većim količinama nego prije, uglavnom za izvedbene verzije pure-play električnih vozila mainstream ili premium proizvođača automobila, koji se proizvode u količinama do 100.000 vozila godišnje. Rimac je s Porscheom potvrdio jedan opsežni projekt. Ostatak je skriven, ali kad počnu pristizati negdje oko 2025. godine, to će značiti veliki korak naprijed.

Novi kampus

Da bi to mogao riješiti, Rimac je za 2500 zaposlenika počeo graditi novi kampus, vrijedan 240 milijuna dolara, na periferiji glavnog grada Zagreba. Kroz kampus će vijugati staza za testiranje, a tvornicu će oplemenjivati organske livade i nasadi povrća, piše Car and Driver.

Čini se da uspjeh ne utječe posebno na Matu Rimca, unatoč tome što je postao poput talismanske figure u svojoj domovini. Još uvijek ima bradu i možda su zbog toga mnogi njegovi muški zaposlenici nesvjesno također pustili brade. Ne ponaša se poput tipičnog, hiper-alfa izvršnog direktora ili tehnološkog titana. Prezentaciju o novoj Neveri Car and Driveru održao je sa svojim starim prijateljem Goranom koji je sjedio pokraj njega. Goran ne radi za njega, nego su se samo željeli družiti, a Mate bi zaustavljao prezentaciju da bi naškrabao bilješke kako je poboljšati. Zapravo je Goran bio taj koji je upropastio motor na BMW-u serije 3 svoga prijatelja prije 13 godina pa mu Hrvatska mora zahvaliti na rastućoj automobilskoj industriji.

Ne prihvaća usporedbu s Muskom

Mate Rimac je prozvan europskim Elonom Muskom, ali ne prihvaća tu usporedbu i kaže da ne želi upoznati svog heroja dok "ne postigne malo više". Stvaranje Nevere, električnog hiper automobila od 1877 konjskih snaga koji ruši Chironove rekorde ubrzanja i to puno prije nego što je napunio 40 godina, trebalo bi biti dovoljno postignuće. Ali upravo to što nikad nije bio baš zadovoljan je ono što ga je uopće nagnalo da uspije, zaključuje Car and Driver.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.