Carić za Index: Država ulupala 360 milijuna kuna, a stvar sad spašava besplatni Gmail

Foto: Index/Civilna zaštita/Pixsell/

CIVILNA ZAŠTITA danas je objavila da zahtjev za kontejnerom ljudi s pogođenih područja mogu poslati isključivo mailom ili mobitelom.

> Civilna zaštita: Zahtjev za kontejnerom možete predati samo mailom i mobitelom

Naime, MUP je ranije danas građane da zahtjeve za dodjelu kontejnera na području pogođenom potresom građani javljaju na e-mail adresu stozerpetrinja@gmail.com.

Nešto kasnije na stranici Civilne zaštite objavljeno je zašto se koristi adresa na domeni gmail.com, a ne mup.hr.

Ne koriste MUP-ov mail da bi mogli djelovati brže

Ovo objašnjenje se isplati pročitati u cijelosti.

"Gmail adresa stozerpetrinja@gmail.com je otvorena zbog toga što je pristup putem web maila na @mup.hr izvan domene mup-net mreže ima odgodu i ograničen pristup iz sigurnosnih razloga kada se pristupa uz pomoć satelitskog interneta koji je i postavljen u zapovjedno komunikacijsko vozilo Ravnateljstva civilne zaštite", stoji na stranicama Civilne zaštite.

"Kako bi zaprimali potrebe za pomoć obiteljima pogođenih potresom u realnom vremenu bez odgode te žurno djelovali sukladno tome izrađen je korisnički račun na domeni @gmail.com. Također na Gmail se može pristupati s više računala istovremeno, što je bitno jer više ljudi radi na tome. MUP-ova domena ima zaštitu te mail adrese koje imaju neku reklamu ne prolaze, a ovdje se zaprimaju ponude za pomoć raznih tvrtki", navela je Civilna zaštita na svojim stranicama. 

👉Informacija o e-mail adresi stozerpetrinja@gmail.com ➡https://bit.ly/2JDVKHt

Posted by Ravnateljstvo civilne zaštite MUP RH on Saturday, January 2, 2021

Objavu Civilne zaštite za Index je komentirao IT stručnjak Lucijan Carić.

"Treba mi tumač da bih shvatio državno objašnjenje"

"Nakon više desetljeća iskustva u informatici ovo je jedna od rijetkih situacija gdje mi treba tumač kako bih shvatio državno objašnjenje korištenja Gmail adrese za komunikaciju u ovoj kriznoj situaciji", rekao nam je Carić.

"Ako zanemarimo pitanje je li takvo korištenje u Hrvatskoj zakonito i je li u skladu s Googleovom politikom korištenja, prilično je jadno da država koja je ulupala 360 milijuna kuna u famozni Centar dijeljenih usluga na kraju stvar mora spašavati besplatnim Google mail računom", govori nam informatički stručnjak.

"Izgleda da je golem novac bačen u sustav koji je potpuno neprilagođen"

"Izgleda da je golem novac bačen u sustav koji je potpuno nefleksibilan i neprilagođen situacijama za koje bi, po svojoj prirodi, trebao biti dizajniran. Isto je moguće da su oni koji bi sustavom trebali upravljati nisu adekvatno obučeni, ili se radi o neadekvatnim ili loše ugovorenim uslugama održavanja i podrške", navodi Carić.

"Ove priče o nekakvim odgodama u komunikaciji su mi, iskreno, nejasne. Moderni zaštitni sustavi izrađeni su tako da minimalno utječu na ukupne performanse sustava elektroničke pošte. Također, oni imaju brojne mogućnosti konfiguracije i prilagođavanja potrebama korisnika, uključujući i ad hoc zahtjeve. Čak i najveća hrvatska ministarstva, pa i uža država ukupno, u nekakvim su globalnim okvirima srednje veliki korisnik, a za takve postoje brojna i kvalitetna komercijalna rješenja", navodi naš sugovornik.

 "Usporavanje e-maila je potpuno besmisleno"

"Iako se naše institucije često vole dičiti ulaganjima u sigurnost, u svijetu postoje brojne neusporedivo veće i zahtjevnije javne i komercijalne institucije koje u sigurnost ulažu i više, a da se to nema nikakav negativan utjecaj na brzinu dostupa do elektroničke pošte i drugih informacija, niti na iskustvo njihovih korisnika. Također, 'zadržavanje' ili 'usporavanje' elektroničke pošte iz sigurnosnih razloga (ako se to radi) potpuno je besmisleno. Nadalje, ako MUP zaista nema mogućnost višestrukog pristupa istoj adresi elektroničke pošte, onda ima potpuno pogrešno dizajniran sustav koji ne može zadovoljiti neke od osnovnih potreba građana, kao što su odgovori na upite (korisnička podrška), prijave kaznenih djela i sl. jer je potpuno nevjerojatno da jedna službena osoba rješava sva pitanje koja dolaze na pojedine generičke adrese elektroničke pošte", navodi Carić.

"Ako država ne može uspostaviti komunikaciju u izvanrednoj situaciji, čemu služi?"

"Osim toga, ako kao država nemate mogućnosti uspostaviti snažnu komunikacijsku mrežu na terenu u izvanrednim situacijama, ili to koordinirati s komercijalnim ponuđačima usluga, postavlja se pitanje čemu uopće služite i zašto ubirete novac građana. Telekomunikacije su temelj moderne civilizacije i glavni alat u odgovoru na  krize i prirodne i druge katastrofe. Vidjeli smo da su pojedinci ili mali timovi u dan ili dva postavili aplikacije za pomoć potresom pogođenom području, a država koja je stotine milijuna uložila u veliki državni 'oblak' otvara besplatnu Gmail adresu. Pa to je scenarij iz stripa Alan Ford!" zgrožen je Carić.

"Gotovo sigurno sada svi nemaju struju, a ni dobar signal mobilne mreže"

"Na kraju, izgleda, postoji i određeno nepoznavanje i neshvaćanje područja pogođenog potresom. Usprkos svim naporima i golemom trudu HEP-ovih radnika, gotovo sigurno sada svi nemaju struju, ali vjerojatno ni dobar signal mobilne mreže. No u selima na Baniji postoji dosta ljudi koji struju nisu ni imali, pa shodno tome vjerojatno ni mobilne telefone niti kompjutere s kojih bi vrloj državi mogli poslati mail..."

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.