CEZIH, Centralni informacijski zdravstveni sustav za lijekove i recepte koji vrlo često bude u kolapsu, pao je i jutros. Građani nisu mogli do lijekova u ljekarnama, nisu se mogle izdavati e-uputnice...
Web stranica CEZIH-a, koja građane obavještava o padu sustava, danas nije radila jedno vrijeme te sada ponovno radi. Index je pitao HZZO što se dogodilo.
Ovo je odgovor koji smo dobili i prenosimo ga cijeloga u nastavku.
HZZO nam proslijedio očitovanje Ericsson Nikola Tesla
"Zbog današnjih problema s CEZIH-om tražili smo očitovanje Ericsson Nikola Tesla, pa vam prenosimo njihov odgovor:
Što se tiče povremenih poteškoća u radu CEZIH-a, a koji su se pojavili unazad nekoliko mjeseci, oni su još uvijek uzrokovani radovima na optimizaciji sustava na novoj platformi. Kao što je već komunicirano, zbog zastarjelosti infrastrukture bilo je nužno sustav CEZIH i pripadajuće podatke sa strojne i programske osnovice preseliti na infrastrukturu koja će omogućiti naprednije preformanse sustava.
"Radimo sve kako bi sustav brzo i efikasno radio"
Iako smo predvidjeli da će aktivnosti optimizacije, a koje među ostalim uključuju i otklone grešaka ili tzv. pathciranje pojedinih softverskih komponenti u novoj okolini, prilagođavanja specifičnih parametara softverskih komponenti, biti završeni do početka listopada zbog kompleksnosti sustava nažalost još uvijek dolazi do povremenih poteškoća koje usporavanju ili kratkotrajno onemogućuju nesmetan rad svih funkcionalnosti unutar CEZIH-a.
Razumijemo vaše probleme i želju da se svi radovi na optimizaciji sustava na novoj platformi što prije i kvalitetnije zaključe te da zdravstveni djelatnici i građani imaju dostup kvalitetnim e-zdravstvenim uslugama. Sa svoje strane, poduzimamo sve aktivnosti kako bi sustav brzo i efikasno radio.
Jutrošnji problemi u radu sustava otklonjeni su oko 11 sati od kada sve funkcionalnosti stabilno rade", stoji u HZZO-vom odgovoru na Indexov upit.
Liječnici: Pojavio se opasan problem s CEZIH-om, HZZO: Šire laži
Podsjetimo, jučer je HZZO odgovorio na optužbe Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM) o problemima u radu Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava (CEZIH). Liječnici su tvrdili da se pojavio opasan problem s CEZIH-om.
HZZO tvrdi da su iznesene neistine i da nema prijava o zamjeni osobnih podataka pacijenata. Također su naveli da je nedavni slučaj o kojem se govorilo zapravo bio promjena prezimena pacijenta, a ne zamjena podataka.
HZZO kritizira KoHOM jer ih nisu kontaktirali prije slanja priopćenja i pozivaju ih na izravnu komunikaciju. Dodaju da tehnički problemi mogu nastati zbog IT sustava koje održavaju vanjske tvrtke, neovisne o CEZIH-u.