BIJESNIM Mercedesom C63 S AMG od 510 konjskih snaga stravičnu nesreću prije dva dana u zagrebačkoj Ilici skrivio je 20-godišnji Marin Kamenički.
Njime je jurio velikom brzinom po Ilici i prešao u suprotnu traku, nakon čega se frontalno sudario s drugim automobilom, a onda su naletjela još dva automobila. U nesreći su poginule dvije žene, a još je dvoje ljudi teško ozlijeđeno. Prema policijskom priopćenju, Kamenički je lakše ozlijeđen.
Otkud 20-godišnjaku nabrijani auto vrijedan 850 tisuća kuna?
No otkud 20-godišnjaku automobil vrijedan 850 tisuća kuna koji automobilski stručnjaci opisuju kao zvijer koja puca od snage i kojom je teško upravljati pa za volanom mora biti iznimno stručna i trezvena osoba?
Valja napomenuti i kako Mercedesa C63 S AMG ima tek nekoliko u Hrvatskoj.
Kamenički je sa svojih 20 godina već uspio biti bivši savjetnik uprave radija Enter Zagreb, no teško je povjerovati da je do sada uspio zaraditi tako veliki novac da bi sam kupio skupocjeni automobil.
Stvari postaju jasnije pogledamo li u obiteljski biznis.
Obiteljski biznis otkriva mnogo toga
"Tvrtka Kamenički d.o.o. nudi izvođenje, održavanje i projektiranje svih vrsta elektrotehničkih radova", stoji na službenoj stranici tvrtke. Stranica je u međuvremenu pala zbog, kako piše, previše prometa. Firma se na svojim stranicama hvalila kvalitetom njihovih radova u 20 godina postojanja, a pohvalili su se i kompanijama za koje su radili. Nekoliko tvrtki za koje su radili su iz koncerna Agrokor, a riječ je prije svega o Konzumu i Tisku, ali i Žitnjaku i Velpru, a radili su i za Spar, Pevec, Finu i Addiko Bank.
Vlasnici tvrtke su Renato i Marina Kamenički, roditelji 20-godišnjeg Marina Kameničkog. Osnovana je 1994. godine.
U podacima o firmi može se pronaći da je zapravo osnovana u Kloštar Ivaniću. Oni koji poznaju obitelj Kamenički govore da su im tamo susjedi bili upravo Todorići i da je vjerojatno tako došlo do toga da Kamenički radi milijunske poslove za Agrokor.
"Todorićev električar"
"Tata Marina Kameničkog je bio glavni Todorićev električar dugi niz godina, a dovoljno je pogledati dobit firme iz tog vremena pa će vam sve biti jasno", rekao nam je jedan poznavatelj poslovanja tvrtke.
Posebno je zanimljivo da se kao službena adresa firme Kamenički navodi Ulica Marijana Čavića 1a, dakle ista adresa na kojoj je i sjedište Konzuma.
Tvrtka Kamenički se spominje i u Rješenju Trgovačkog suda u Zagrebu u postupku izvanredne uprave nad Agrokorom u kojem se utvrđuju tražbine vjerovnika drugog višeg isplatnog reda. Prema tom dokumentu, Konzum je tvrtki Kamenički d.o.o. dužan gotovo devet milijuna kuna, a Agrokorov veleprodajni lanac Velpro 130 tisuća kuna.
Donatori HDZ-a
Tvrtka Kamenički bila je i donator HDZ-a. Pokazuju to podaci o donacijama toj stranci iz 2016. godine. HDZ-u su uplatili 20 tisuća kuna. U podacima je navedena bivša adresa tvrke, Naselak 16 u Zagrebu.
Vila u Crikvenici i hotel u Novalji
Renato i Marina Kamenički 2008. godine kupili su zemljište u Crikvenici. U službenim dokumentima Grada Crikvenice stoji da su bili najpovoljniji ponuđači za nekretninu u površini od 118,68 m2, a platili su je 220 tisuća kuna. No u zemljišnim knjigama vidi se da su zemljište u međuvremenu proširili na ukupno 716 kvadrata. Na njima je niknula vila.
Roditelji Marina Kameničkog grade i hotel u Novalji. Hotel u izgradnji nalazi se na izlazu iz Novalje, prema Lunu, a trebao bi imati četiri zvjezdice i 150 kreveta. Projekt je sufinanciran iz operativnog programa konkurentnost i kohezija EU fondova.
Prema dostupnim podacima, u zadnjih pet godina Kamenički d.o.o. imala je više od 122 milijuna kuna, a dobiti više od 35 milijuna kuna. Zapošljavaju 30 radnika, a prosječna plaća je oko 3500 kuna.
Marin Kamenički koji osim financijski očito dobro potkovanih roditelja ima i utjecajne prijatelje, barem kada je riječ o radijskom biznisu.
O čemu je 20-godišnjak savjetovao upravu radija?
Kamenički je naime, ironično, bio predsjednik udruge "Karlo Klaić" čiji je cilj, prema registru udruga, "promicanje sigurnosti prometa i prometne kulture te podizanje razine svijesti, odgovornosti i znanja u svrhu smanjenja nepropisnog i rizičnog ponašanja svih sudionika cestovnog prometa s naglaskom na djecu i mlade". Osnovana je, kako piše na Facebook stranicama udruge, u čast poginulom Karlu Klaiću koji je tragičnom prometnom nesrećom poginuo 01.10.2016. u Zagrebu čiji je glavni krivac bio alkohol.
No zanimljivo je da je dopredsjednik udruge Ivan Jurić-Kaćunić, a tajnik je Katijan Knok. Njih dvojica su vezani uz radijski biznis, a neki su ih mediji povezivali s Miroslavom Kutlom. Kaćunić je kao vlasnik Radija Dalmacije s Kameničkim bilo na sastanku koji je s Kolindom održalo izaslanstvo Koordinacije komercijalnih radijskih postaja pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca.
Katijan Knok je direktor i glavni urednik Narodnog radija. S radija Enter Zagreb su na Indexov upit odgovorili da Kamenički "nekih šest mjeseci nije dio uprave Entera". No nije jasno o čemu je točno jedva punoljetni mladić savjetovao upravu radija.
Instagram profil Marina Kameničkog jučer je ugašen, a s društvenih mreža počele su nestajati snimke na kojima se vidi skupocjeni automobil koji je mladić vozio.
Jurio Mercedesom i izazvao stravičnu nesreću, dvije žene poginule
Podsjetimo, 20-godišnji Marin Kamenički u četvrtak oko 21 sat izazvao je stravičnu nesreću u kojoj je svojim Mercedesom usmrtio dvije žene, od kojih je jedna bila njegova suvozačica, 22-godišnja Laura Stelio. Svjedokinja je ispričala kako je došlo do stravične nesreće.
"Vozilo Mercedes je prošlo cestom brzinom većom od 150 kilometara na sat, naglo zakočilo tako da se stražnji kraj okrenuo i udario vozilo iz suprotnog smjera. Jedna hitna je otišla pod sirenama. Stanovnici zgrade 424 su brzo zvali sve službe i požarnim aparatima krenuli gasiti Mercedes (ili neka slična marka) koji se nakon nesreće zapalio. Stanar sam na adresi Ilica 424 pa sam iz prve ruke nažalost ovo vidjela i čula", napisala nam je čitateljica.
U policijskom priopćenju stoji da je Kamenički najvjerojatnije zbog neprilagođene brzine izgubio nadzor nad vozilom i kod kućnog broja 422 naletio na rubni kamen uz desni zub kolnika nakon čega je u zanošenju prešao u suprotni smjer na južnu kolničku traku i naletio na desni betonski potporni zid. Prednjim dijelom prvo je udario u Opel Astru, čiji je vozač teško ozlijeđen, a onda je u daljnjem kretanju naletio na Renault Clio. Poginule su suvozačice iz Opel Astre i Mercedesa.
Dobio ubojito sredstvo u ruke
Svjedoci spominju i da se Kamenički utrkivao po cesti prije nego što je izazvao nesreću.
Nakon svega postavlja se pitanje kako je netko mogao pomisliti da bi bila dobra ideja dati teško upravljivu zvijer od automobila s 510 konjskih snaga 20-godišnjaku, dakle nekome tko u najboljem slučaju tek dvije godine posjeduje vozačku dozvolu.
Teško će netko uvjeriti one koje su stravičnoj nesreći izgubili svoje najmilije da krivnja nije i na onome tko je 20-godišnjaku dao ubojito sredstvo u ruke.