Ćipe o padu rampe trajekta na ljude: Ljudi ginu i na cestama

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Oporba je priopćenje Jadrolinije, u kojem se tvrdi da je izvješće o nesreći Lastova neobjektivno, dočekala kritikom i porukom kako je riječ o pokušaju zataškavanja. Most najavljuje interpelaciju, a iz DP-a poručuju kako paniku ne treba dizati, no mora biti sudskog i političkog epiloga.

Predsjednik Mosta Božo Petrov najavio je danas da pokreću interpelaciju o stanju u Jadroliniji i odgovornosti ministra prometa Olega Butkovića. 

"Smatramo da Hrvatski sabor treba donijeti odluku kojom će obvezati vladu da zbog tragedije na Lošinju i ukupnog stanja u Jadroliniji treba smijeniti i Nadzorni odbor i Upravu Jadrolinije. Usto, tražimo da Hrvatski sabor donese odluku kojom će vladu i ministra Butkovića definirati odgovorno za stanje i događanja u Jadroliniji", najavio je šef Mosta.

Kako je pojasnio, to treba raditi sabor jer je najviše zakonodavno tijelo koje imenuje vladu i kojemu vlada treba polagati račune, jer Hrvatski sabor nije ispostava vlade kako su oni posložili u svojoj odluci.

Miletić: Sve glave koje su odgovorne prođu lišo

Njegov stranački kolega Marin Miletić dodaje da ne žele da se sve baci pod tepih, nego žele ozbiljnu raspravu o stanju u Jadroliniji i traže političku odgovornost ministra Butkovića, a ne da se pronađe "neki mali Pedro da visi i da poslije toga opet nitko nije kriv i svi budu sretni".

"Sve glave koje su odgovorne prođu lišo, a nama je dosta takve Hrvatske, želimo odgovornu državu", poručio je Miletić. "Želimo Hrvatsku u kojoj će se voditi odgovorna politika i u kojoj predsjednik Uprave David Sopta nije uspostavio sigurnosni sustav, što je trebao, pa, ističe, 'prijatelju, trebao si biti najuren još jučer'."

Predsjednik Odbora za promet, vladajući Stipo Mlinarić (DP) kazao je da još nije dobio nikakvo izvješće DORH-a, ali kada ga dobije, najavljuje sazivanje tematske sjednice i pozivanje svih koji trebaju dati odgovore za nesreću u kojoj su izgubljena tri ljudska života. "To mora imati i kazneni i sudski, ali i politički epilog. U imena u ovom trenutku ne ulazim tko je kriv dok ne dobijem službeni nalaz, ali netko za to mora odgovarati", istaknuo je.

Mlinarić nije htio komentirati najnovije očitovanje Jadrolinije, samo je kazao da ne treba dizati paniku, dodavši da treba imati na umu koliko ljudi dnevno pogiba na cestama i da se nesreće uvijek događaju. "Jadrolinija je ove godine prevezla milijune putnika i automobila, nažalost dogodio se incident sa smrtnim posljedicama, ali sigurnost putnika na moru sigurno nije ugrožena", ocijenio je.

"Inzistirat ću na izvještaju nadležnih institucija o događanjima u toj državnoj kompaniji i netko mora odgovarati, mora biti sudski epilog, kaznena odgovornost, ali i politički epilog", istaknuo je.

Što se najave Mosta tiče da pokreću interpelaciju o Jadroliniji, kazao je da od oporbe to očekuje, da je to legitiman potez, ali da on i dalje čeka izvještaj nadležnih institucija. Ocijenio je i da je rat priopćenjima neprimjeren, pogotovo u ovako teškoj situaciji u kojoj su izgubljena tri ljudska života.

SDP-ovka: Oni koji koriste brodove moraju biti sigurni da su brodovi ispravni

"Jadrolinija pokušava skinuti odgovornost s predsjednika Uprave, kažu da on kao fizička osoba ne može biti odgovoran, da može biti odgovorna samo Jadrolinija i pokušavaju se izvući iz problema", komentirala je Ivana Marković (SDP) priopćenje državnog brodara.

Ocijenila je da očito "gledamo rat unutar HDZ-a, rat između bilo premijera, predsjednika skupštine, odnosno ministra i Uprave, da zapravo ne znamo tko s kim ratuje, ali najvažnije je da se zbog toga ugrožava sigurnost putnika".

Poručila je da i predsjednik Skupštine, odnosno ministar i predsjednik Uprave daju ostavke te da su, kada bismo živjeli u normalnoj državi, ostavke morali dati odmah nakon nesreće. "Sve ovo što se dalje dešava je zapravo njihova odgovornost, a mi putnici, svi otočani, svi oni koji koriste brodove moraju biti sigurni da su brodovi ispravni, a odluke koje su se donosile unutar uprave i Jadrolinije tome ne idu u prilog", ustvrdila je.

Marković je tvrdnje Jadrolinije da se objavljivanjem nacrta izvješća nanosi šteta tvrtki prokomentirala riječima da se o poslovanju javne tvrtke treba raspravljati jer trećinu prihoda dobivaju iz sredstava građana, što svima, pa i njoj kao otočanki daje za pravo da o tome raspravlja, pita kako se troše novci. 

"Takva rasprava i transparentnost rada može samo pridonijeti da ta tvrtka radi što bolje", istaknula je, dodavši da sadašnje stanje kod otočana potiče nelagodu i nesigurnost. Problematičnim smatra i to što je u rebalansu proračuna 2.8 milijuna eura skinuto sa stavke sigurnost prometa i dodala je da je podnijela amandman da se ta stavka podigne za pet milijuna eura pa je, kaže, baš zanima hoće li ga vlada prihvatiti i kako će objasniti da to ne treba.

Možemovac: Nacrt izvješća se poklapa s onim što su pričali predstavnici sindikata

Marin Živković (Možemo) u slobodnom govoru u saboru kazao je da je siguran da je nacrt završnog izvješća o istrazi u predmetu pomorske nesreće broda Lastovo pušten u javnost jer postoji izuzetno snažan pritisak da se dio činjenica olabavi jer ako činjenice pokazuju odgovornost Uprave Jadrolinije, kaže, tim gore po činjenice. 

Podsjetio je i kako je Uprava rekla da je nacrt tog izvješća "problematičan" poručivši kako on smatra da je Uprava Jadrolinije ta koja je problematična.

Naveo je i da se ono što su pročitali u nacrtu izvješća poklapa s onim što su na tematskoj sjednici u saboru o Jadroliniji pričali predstavnici sindikata. Podsjetio je kako su oni na toj sjednici tvrdili da se predsjednik Uprave s njima nije htio niti sastati, a da su uporno upozoravali na sustav upravljanja sigurnosti.

"Ministar Butković šutke gleda kako se ovo događa, Sopta je još na dužnosti, a nitko ne preuzima odgovornost za loš sustav sigurnosti u Jadroliniji, za katastrofalno stanje flote te u konačnici za stanje brodogradnje i znanja povezanih s tim sektorom", upozorio je.

Smatra kako ministar Butković, umjesto da kaže kako ga brine to izvješće i da će pod hitno početi rješavati nedostatke u sustavu upravljanja sigurnosti, pokušava gurnuti "pod tepih".

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.