U ZRAČNOJ luci Schiphol u Amsterdamu od proljeća vlada neviđeni kaos, piše CNN, dodajući kako se putnici i osobe upoznate sa zrakoplovstvom pitaju što se dogodilo sa zračnom lukom koja se dugo smatrala jednom od najboljih u Europi, a možda i svijetu.
Amsterdamska zračna luka bila je treća najprometnija po broju međunarodnih putnika u 2021. godini, no sada nastavlja smanjivati kapacitete, što ljuti zrakoplovne tvrtke poput nizozemskog KLM-a čije je središte baš u Schipholu. Air Malta, TUI i Transavia također nisu zadovoljni te su premjestili letove na druge zračne luke.
CNN piše kako se krivnju pripisuje lošem upravljanju, a predsjednik i izvršni direktor Royal Schiphol Groupa Dick Benschop je sredinom rujna najavio svoju ostavku. Međutim, na visokoj poziciji ostat će dok se ne pronađe nasljednik. Benschop je na Svjetskom festivalu zrakoplovstva u Amsterdamu priznao da imaju "teške operativne probleme potaknute nedostatkom osoblja".
Loši radni uvjeti, niske plaće, štrajk...
Naglasio je kako rade na rješavanju problema, a to uključuje poboljšanje radnih uvjeta i plaća radnika te suradnju s drugim kompanijama kako bi obnovili kapacitete. Najavio je, k tome, i kako izazovi nisu gotovi. CNN objašnjava da je problem s brojem osoblja pogodio cijeli zrakoplovni sektor tijekom pandemije.
Osobito se to primijetilo u Schipholu od 23. travnja, odnosno početka proljetnih praznika u Nizozemskoj, kada je osoblje KLM-a počelo štrajkati. Na to su se ljeti nadovezali problemi s manjkom zaštitara, a time je došlo do povećanja gužvi, što je ipak ublaženo zahvaljujući davanju bonusa od 5.25 eura po satu uvedenog za vrijeme turističke sezone.
No kako se bonus nije odnosio na službu čišćenja, i njihovi su radnici i radnice počele štrajkati. Završetkom turističke sezone, mnogi su radnici potražili bolje poslove i tu je Schiphol upao u nove probleme.
"Radeći u trgovini možete zaraditi mnogo više nego kao zaposlenik osiguranja u zračnoj luci Schiphol", rekao je voditelj Schipholove kampanje Joost van Doesburg.
Smanjenje broja godišnjih letova
Poteškoće je stvorila i najava nizozemske vlade o dodatnom ograničavanju maksimalnog broja godišnjih letova zračne luke s 500 tisuća na 440 tisuća kako bi se smanjio negativan utjecaj na okoliš.
Dok Benschop takav potez smatra "vrlo riskantnim", KLM bi kao najveći korisnik amsterdamskog aerodroma morao ukinuti 30-ak ruta kako bi ispoštovao najavljena ograničenja. KLM, stoga, želi razgovarati s vladom o alternativnim rješenjima, kao što je obnova avionske flote.
Katastrofalna situacija
Putnici su frustrirani aktualnim problemima. "Ludost je što ovo nije riješeno", rekao je Fadi Bizri za CNN. Bizri je morao trčati do svojeg izlaza kako bi stigao deset minuta prije polaska leta, koji je na kraju odgođen. Smatra samoga sebe sretnikom jer barem nije propustio let te ostalima savjetuje izbjegavanje ove zračne luke.
Brojni putnici na društvenim mrežama opisuju svoje probleme sa zračnom lukom u Amsterdamu uz hashtagove poput #SchipholChaos. Katastrofalna situacija odrazila se i na organizaciju prtljage i iskrcaja putnika, a što se zatim vidi na kašnjenju letova i lošem iskustvu putnika.
U takvoj je situaciji Schiphol počeo putnicima kompenzirati propuštene letove i druge troškove uzrokovane dugim redovima. Putnici čak preporučuju jedni drugima da se po dolasku u zračnu luku snimi selfie kao dokaz vremena dolaska kako bi se mogla dobiti eventualna odšteta.