Foto: Hina
Neki kupci su u petak ujutro rekli da su već dosta toga kupili preko interneta ili su u trgovačkim centrima bili noć prije. To je nova praksa kupovanja u SAD-u, kada trgovine velike popuste počnu nuditi u četvrtak, na Dan zahvalnosti, radije nego da čekaju Crni petak.
Nastojeći privući što više kupaca i riješiti se konkurencije na internetskoj stranici Amazon.com, trgovački centri popuste su počeli nuditi već u četvrtak navečer.
To je proteklih godina smanjilo prodaju na Crni petak, trend koji bi se po analitičarima trebao nastaviti i ove godine.
"Vjerujemo da je kupovanje na Dan zahvalnosti stvar prošlosti", rekao je analitičar u Suntrustu Robinson Humphrey. "Članovi našeg tima koji su prvi stigli u trgovačke centre nisu imali nikakvih problema naći parkirno mjesto niti su zatekli goleme gužve po trgovinama".
Više od milijardu dolara potrošeno online
"Jučer sam kupovala preko interneta i nabavila većinu onoga što mi je trebalo. Kupovina na Crni petak je stvar tradicije, ali popusti su manje više isti tijekom cijele godine", rekla je 23-godišnja studentica Nia Darell.
I dok Crni petak u SAD-u gubi na važnosti, britanski kupci su i dalje entuzijastični, sudeći po dugim redovima pred britanskim robnim kućama i velikim trgovačkim centrima.
U četvrtak od ponoći do 17 sati, kupci u SAD-u potrošili su na online kupnju više od milijardu dolara, 22 posto više nego prošle godine, pokazuju podaci Adobe Digital Indexa, koji je zabilježio 100 milijuna posjeta u 4.500 američkih trgovina.
Popusti na Crni petak uključivali su 700 dolara za 60-inčni Samsungov televizor koji je u najboljoj ponudi stajao 799.99 dolara, 20 posto popusta na kupnju veću od 75 dolara u trgovačkom centru Targetu ili Kindle za 49.99 dolara na Amazon.comu.