Crnogorska vlada: Ne pregovaramo s Grcima dok ne završimo s Hrvatima

IZ UREDA Ministarstva prometa, pomorstva i telekomunikacija Crne Gore potvrđeno nam je da danas neće biti najavljenog sastanka s grčko-izraelskim konzorcijem Aktor-HCH koji su bili drugoplasirani na natječaju za izgradnju autoceste Bar - Boljare u Crnoj Gori.

> Fijasko stoljeća: Samo čudo još može spasiti Juru Radića

> Đukanović potvrdio pisanje Indexa: Aktivno pregovaramo s drugoplasiranim Grcima

"Komisija za sprovođenje tenderskog postupka i pregovaranja sastat će se u utorak 2. ožujka kada bi se trebala donijeti odluka o jamstvima hrvatskog konzorcija. Ovisno o toj odluci odlučit će se i o daljnjim pregovorima s drugoplasiranim na natječaju za izgradnju autoceste Bar- Boljare", rečeno nam je jutros iz kabineta ministra Andrije Lompara.

Nakon što je informacija izašla na Indexu ministar prometa, pomorstva i telekomunikacija Mladen Lompar opovrgnuo je za crnogorske medije informaciju kako je za danas bio zakazan sastanak s predstavnicima grčkog-izraleskog konzorcija.

"Nije bilo odаđanja susreta, jer sastanak nije ni bio zakazan za danas. Neće biti razgovora s predstavnicima Aktor Concessions dok se ne završe pregovori i odluči o ponudi prvorangiranog ponuđača hrvatskog konzorcijuma koji predstavljaju Institut građevinarstva Hrvatske, Konstruktor i Tehnika", rekao je ministar Lompar za Portal Analitika.

No na službenim stranicama vlade Crne Gore i dalje stoji najava za sastanak 26. veljače, a da se aktivno pregovara s grčko-izraelskim konzorcijem prije nekoliko dana potvrdio je i sam premijer Milo Đukanović. Isto tako već prije crnogorska vlada nije htjela službeno priznati da i dalje pregovara s drugoplasiranim na natječaju.

Tko ide, tko ne ide?

Podsjetimo kako je jučer HTV javio da hrvatski  konzorcij IGH - Konstruktor - Tehnika ima jamstva jedne europske komercijalne banke, no da bi se posao stoljeća finalizirao, potrebna su i dodatna jamstva svjetskih financijskih institucija. Jučer popodne to je u svojoj izjavi za Radio Antena M potvrdio i crnogorski predsjednik komisije za natječaj Zoran Radonjić.

Ta informacija za sada nije potvrđena ni od strane Konstruktora koji od početka veljače ne daju izjave za medije, a ni od čelnika Tehnike i IGH koji su pod istragom HANFE.  Isto tako nije potvrđeno da čelnici Konstruktora u sjedištu Europske investicijske banke razgovaraju o mogućnosti izdavanja bankovnih jamstava, no službeno je potvrđeno kako su ih do sada odbili UniCredito, Erste i Zagrebačka banka. Te banka objavile su tu informaciju u svojim službenim priopćenjima.

Isto tako  zanimljivo je napomenuti kako su već prije EIB i EBRD opovrgnuli da sudjeluju u projektu.

Konzorcij osigurao pola svote, čeka se premijerka Kosor?

Portal SEEbiz javlja kako je hrvatski konzorcij uspio prikupiti polovinu potrebnih jamstava za autocestu Bar-Boljare.

Čelnik Konstruktora Željko Žderić još je na čekanju u Europskoj investicijskoj banci za drugu polovinu jamstva. SEEbiz piše da je sada na potezu hrvatska Vlada koja bi na određeni način trebala jamčiti EIB-u za posao u Crnoj Gori. U tihu diplomaciju uključena je i crnogorska vlada jer ni Đukanoviću nikako ne odgovara da posao preuzme drugo rangirani. Razlog je, piše portal, jednostavan - cijena je više od milijardu eura veća od one koju je ponudio hrvatski konzorcij.

Osim EIB-a, hrvatski je konzorcij u "čekaonici" kod još jedne velike banke koja ima operacije u regiji. Dobro upućeni kažu kako će, dobije li Konstruktor jamstvo, to zapravo biti zasluga premijerke Kosor koja treba iznaći model po kojem će država biti neka vrsta jamca u cijelom poslu, piše SEEbiz.

Istraga i dalje traje

S druge pak strane čelnici IGH i Tehnike obavijestili su jučer ujutro Zagrebačku burzu da nemaju jamstva te da u "bilo kojem smislu ne mogu garantirati da će predmetni posao biti zaključen ili pak raskinut". Nad obje tvrtke i dalje traje istraga HANFE zbog priopćenja od 9. veljače u kojem je stajalo da su predali valjana bankovna jamstva nakon čega je počeo rast dionice od gotovo 14 posto.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.