Screenshot: YouTube
NAKON što je ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar prije tjedan dana kazao da Hrvatska još nema novca potrebnog da informatika postane obavezni predmet u osnovnim školama te time izazvao velik broj kritika u javnosti, ambasadori inicijative “eSkills for Jobs”, uz podršku brojnih strukovnih udruga, odlučili su uputiti pismo budućoj predsjednici ili predsjedniku Vlade Republike Hrvatske o nužnosti brzih promjena u informatičkom obrazovanju mladih.
> Mornar: Nemamo novca da informatika bude obvezna u osnovnim školama
Vještine za budućnost
Unaprjeđenje obrazovanja u području STEM-a (Science Technology Engineering Mathematics) je globalni imperativ. Širom svijeta pokreću se akcije kojima se mladima nastoje pružiti upravo one vještine kojima će razumijevati i graditi svijet budućnosti, bitno različit od onoga danas.
Neosporno je kako Hrvatska u nekim područjima uspijeva održati korak – znači da možemo. Hrvatski IT sektor kontinuirano bilježi rast izvoza, domaća start-up scena uspješna je u svijetu, a ono što posebno veseli su odlični rezultati naše djece na informatičkim natjecanjima širom svijeta. No istovremeno svjedočimo velikom zaostajanju na domaćem tržištu rada. Samo u današnjem trenutku na tržištu nedostaje nekoliko stotina inženjera iz područja informatike. Možda i važnije, digitalna znanja u ostalim strukama slabo se koriste, stoga hrvatska tvrtke postaju nekonkurentne.
STEM edukacija ključna za budućnost Hrvatske
Vjerujemo da je tema informatičke, i općenito STEM edukacije, izuzetno važna za budućnost naše zemlje. U potpunosti podržavamo cjelovitu kurikularnu reformu u skladu sa Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije, međutim neprihvatljiva nam je dinamika provedbe iste.
Predlažemo da se programerske vještine kao metoda jačanja logičkog razmišljanja i metoda pojačanja problemskog rješavanja zadataka uključe odmah u školski program, za početak fakultativno, ali s prioritetom u odnosu na druge aktivnosti koje se nude u osnovnim školama.
Stoga predlažemo:
1. Nastaviti s kurikularnom reformom te osigurati da edukacija u području informatike bude adekvatno zastupljena. Posebno važno je da se logičko razmišljanje i pristup rješavanju problema (eng. problem solving) kroz nastavu programiranja, počne primjenjivati već u nižim razredima osnovne škole.
Samo u posljednja tri dana obratili su nam se brojni klubovi, udruženja, tvrtke, nastavnici i pojedinci koji već rade sjajne projekte i voljni su pomoći.
Potrebna samo dobra volja
U Hrvatskoj postoje konkretna znanja i kreativni ljudi i velika pozitivna energija. Želimo vjerovati da uz malo dobre volje od strane obrazovnog sustava možemo napraviti jako puno za budućnost hrvatske djece i hrvatskog gospodarstva", zaključuje se u pismu koje potpisuju Vedrana Miholić, Toni Milun, Saša Cvetojević i Iva Šulentić, ambasadori inicijative “eSkills for Jobs”.
Inicijativu su podržali i udruga Programerko, udruga hrvatskih nezavisnih izvoznika softvera CISEx, Zagrebački inkubator poduzetništva, HGK – strukovna grupa ICT industrije, HUP – Udruga informatičke i komunikacijske djelatnosti, Hrvatska udruga Java korisnika – HUJAK, Agile Croatia, RODA, organizacijski odbor hrvatskog ogranka inicijative eSkills for Jobs te ostali građani koji su potpisali pismo.
Želite li se pridružiti potpisnicima ovog pisma i tako podržati ovu inicijativu,
to možete učiniti ispunjavanjem obrasca na sljedećoj adresi.