Trend da osmogodišnja djeca koriste proizvode za njegu kože mogao bi izazvati nepopravljive probleme s kožom, upozorilo je Britansko udruženje dermatologa. Neka djeca od svojih roditelja traže luksuzne stvari nakon što vide da ih koriste njihovi omiljeni influenceri na platformama kao što su YouTube i TikTok.
No mnogi takvi proizvodi sadrže potencijalno štetne aktivne sastojke namijenjene samo odraslima, poput kiselina za piling. Mogu izazvati alergije ili ekceme, piše BBC.
Osmogodišnja Sadie prvi put je vidjela videozapise o njezi kože na TikToku, gdje su influenceri govorili o tome "kako su dobri na koži". Posebno ju je privukao proizvod tvrtke Bubble, koji "izlazi u obliku cvijeta kada se pritisne", te američki brend Drunk Elephant - "ambalaža joj se jako svidjela" - koji prodaje sve od balzama za usne do hidratantnih krema.
Šarena pakiranja i crteži životinja
BBC News također je primio poruke od roditelja koji su zabrinuti zbog interesa svojeg djeteta za njegu kože - i utjecaja društvenih medija i prijatelja.
Sa svojim jarkim šarenim pakiranjem i logotipom u obliku crtane životinje, Drunk Elephant jedan je od brendova koji se najčešće pojavljuje u online sadržaju za njegu kože za odrasle i djecu. Ali mnogi od njegovih bestselera, koji koštaju oko 60 funti, sadrže sredstva za eksfolijaciju kao što su alfa i beta hidroksikiseline i derivat vitamina A retinol.
Sadržaj o njezi kože je neograničen na društvenim medijima, a mnogi videozapisi o svakodnevnoj rutini i pripremi privlače milijune pregleda. Jedan youtuber za njegu kože prikupio je nekoliko videa s TikToka koji prikazuju djecu kako koriste štetne proizvode.
Ostali kreatori sadržaja posjećivali su kozmetičke trgovine, jer radnici u Sephori i američkoj Ulti kažu da djeca često zlorabe testere u trgovinama i razgrabe proizvode čim dođu na police.
Drunk Elephant je postao toliko popularan da je osnivačica Tiffany Masterson na društvenim mrežama morala poručiti "djeci i tinejdžerima da se drže podalje od proizvoda koji uključuju kiseline i retinole".
"Njihovoj koži još nisu potrebni ovi sastojci", kaže Masterson.
"Čini se kao da joj je djetinjstvo oduzeto"
Fascinacija brendom postala je globalna. Vidjevši da su se njezine prijateljice uspjele dočepati ovih proizvoda, Sadie je zamolila svoju majku Lucy da ih kupi. Kad je majka to odbila, shvativši da su neprikladni, Sadie je prišla drugim članovima obitelji, nesvjesnima potencijalne štete.
No Lucy kaže da su proizvodi izazvali svrbež i crvenilo na Sadienoj koži, pa je morala nagnati svoju kćer da ih prestane koristiti. "Stvarno je teško kada vaše dijete priča samo o tome. Sadie voli njegovati svoju kožu zajedno sa svojim prijateljicama i osjeća se izostavljeno ako to ne radi", kaže Lucy za BBC.
Unatoč tome što je i sama bila zainteresirana za njegu kože, Lucy kaže da nikada nije čula za neke od brendova koje je Sadie željela. Lucy je zabranila Sadie pristup TikToku jer je premlada za tu platformu, ali mnogi kreatori sadržaja u kojima uživa i dalje su lako dostupni na YouTube Shortsu.
"Doista je teško educirati dijete od osam godina o tome kakva bi trebala biti njega kože kada imate influencere kojima ona vjeruje više nego ikome drugome", kaže Lucy i dodaje:
"Ona je moje najmlađe dijete i nisam mislila da ću se morati baviti njenom njegom kože. Čini se kao da joj je djetinjstvo oduzeto."
"Možda su prikladni za stariju kožu, ali nisu prikladni za djecu"
Pedijatrijska dermatologinja dr. Tess McPherson kaže da je važno da djeca dobiju informacije, a ne dezinformacije o njezi kože: "Većinom se radi o proizvodima protiv starenja kože. Možda su prikladni za stariju kožu, ali nisu prikladni za djecu. Mogu izazvati iritaciju kože bez obzira na dob, ali jasno je da za mlađu kožu mogu biti potencijalno opasni ili problematični. Ako dijete ima osjetljivu kožu, mogli bi uzrokovati značajne probleme."
Dr. McPherson, koja predstavlja Britansku udrugu dermatologa, također brine sugestivna ambalaža, često svijetla i šarena i stoga privlačna djeci. Roditelji koji žele riješiti problem kože svoje djece trebali bi razgovarati s liječnikom ili dermatologom kako bi dobili učinkovite tretmane, dodaje dr. McPherson: "Ne morate potrošiti puno novca na skupe proizvode i nema smisla tražiti savršenu kožu, za koju znamo da ne postoji."
Ne postoje dobna ograničenja za kupnju ovih artikala u trgovinama ili na internetu. BBC se obratio brojnim trgovcima u Ujedinjenom Kraljevstvu koji prodaju brendove za njegu kože popularne kod djece. Predstavnik Bootsa rekao je da pokreće "dodatnu obuku" za svojih 2500 stručnjaka za ljepotu u trgovinama, koja "uključuje posebne informacije za mlađe kupce i njihove roditelje".