Divjak komentirala izvještaj Europske komisije kojim je popljuvan hrvatski obrazovni sustav

Foto: Hina
 
MINISTRICA znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak komentirala je danas izvještaj Europske komisije prema kojemu su hrvatski učenici slabiji u prirodoslovlju i matematičkim vještinama od europskog prosjeka, istaknuvši da se uvode promjene upravo u tim obrazovnim područjima, a rezultate očekuje već sljedeće godine.
 
>> Europska komisija popljuvala hrvatski obrazovni sustav, među najgorima je u Europi
 
Naime, u Pregledu obrazovanja i osposobljavanja za 2017. godinu, godišnjem komparativnom izvještaju Europske komisije o stanju europskih obrazovnih sustava koji je jučer predstavljen u Zagrebu, stoji da Hrvatska ima najnižu stopu ranog napuštanja školovanja u Europskoj uniji, no bilježi se slabljenje osnovnih vještina koje su ispod europskog prosjeka, za što su glavni uzroci kvaliteta kurikuluma i nastave.
 
Pregled obrazovanja i osposobljavanja je izvještaj koji Europska komisija objavljuje svake godine s ciljem pružanja uvida u stanje obrazovanja i osposobljavanja u Europskoj uniji na temelju kvalitativnih i kvantitativnih pokazatelja. 
 
Nada se da će za godinu dana ti podaci biti bolji
 
"Nama takvi podaci trebaju i nadam se da ćemo za godinu dana imati bolje izvješće jer kurikularna reforma, uvođenje informatike i pripreme za visoko obrazovanje idu punom parom", izjavila je Divjak novinarima uoči sjednice vlade, upitana za izvješće EK-a o stanju europskih obrazovnih sustava koje je jučer predstavljeno u Zagrebu.
 
Istraživanje, provedeno među učenicima u dobi od 15 godina u okviru OECD-ova Međunarodnog programa za procjenu znanja i vještina učenika 2015. godine, pokazalo je da svaki četvrti hrvatski učenik nema osnovnu razinu kompetencija u prirodoslovlju (24,6 posto) u usporedbi s prosjekom EU-a (20,5 posto).

Učenici posebno slabi u matematici
 
Posebno slaba točka hrvatskih učenika su matematičke vještine. Prema rezultatima istraživanja približno svaki treći učenik u dobi od 15 godina ima slabije matematičke vještine (32 posto, dok je u EU-u prosjek 22,1 posto).
 
Divjak je rekla kako su u ministarstvu svjesni da su najveći problem matematičke vještine i prirodoslovlje, jer slično pokazuju i rezultati mature.
 
"To je dio promjena koje uvodimo, naglasak će biti na rješavanju problema, a ne toliko na bubanju sadržaja ili pak učenju formula napamet", poručila je Divjak.
 
Želite li momentalno primiti obavijest o svakom objavljenom članku vezanom uz Blaženku Divjak, instalirajte Index.me aplikaciju i pretplatite se besplatno na tag: Blaženka Divjak.

Index.me aplikaciju za android besplatno možete preuzeti na ovom linku, dok iPhone aplikaciju možete preuzeti ovdje
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.