Zapravo se, kako javlja CBS, radi o svojevrsnoj kombinaciji instant chata i SMS-a, kojom Apple zadire na tržište telekomunikacijskih operatera. A radi se o nezanemarivom tržištu; samo u SAD-u se godišnje pošalje dvije bilijarde SMS poruka.
John Abell iz časopisa Wired tvrdi da Apple zapravo pokušava "privatizirati SMS-anje". "Direktno uzimaju novac iz džepova telekomunikacijskih firmi. Ali olakšavaju vam samo komuniciranje s korisnicima Appleovih proizvoda. Cilj je, dakle, jasan: što više ljudi navući na Appleove 'gadgete'", kaže Abell.
Radi se o potencijalno velikom udarcu za telekomunikacijske kompanije koje danas, tvrdi Abell, više zarađuju na 3G i 4G mrežama, te tekstualnim porukama nego na samim pozivima. I u Hrvatskoj vidimo da su sve popularniji paketi koji korisnicima nude određeni broj besplatnih SMS poruka. No, iMessage iz temelja mijenja situaciju: zašto bi uzimali paket za SMS-anje, ako poruke preko iPhonea možete slati besplatno?
"Oko pet posto telefona na globalnom tržištu je proizveo Apple", podsjeća Abell. Kad se tome dodaju i svi korisnici iPoda i iPada, jasno je da se radi o ogromnom tržištu. Stoga je jasno da će oni koji već sad plaćaju telekomunikacijskim firmama da bi u svakom trenu imali pristup internetu na svojim uređajima radije koristiti iMessage nego klasični SMS, vjeruje Abell.