KOLIKO je Hrvatska iskoristila to što se Game of Thrones godinama snimao kod nas?
Dubrovački turistički vodič Ivan Vuković, koji je već davno prepoznao potencijal popularne HBO-ove serije, smatra kako u Hrvatskoj nije ništa dovoljno institucionalno promovirano.
"Ja vodim 'mali rat' s tim raznoraznim uhljebima pošto ne rade dobro svoj posao. Misle da smo mi kao destinacija bogom dani i da su nam dovoljni kultura, more i sunce. Dovoljno je pogledati kako su druge zemlje poput Novog Zelanda iskoristile marketinški potencijal od snimanja serija i filmova pa čak i bojaju avione u Lord of the Rings i rade svašta nešto. Kod nas se taj besplatan marketing ne zna iskoristiti u svrhu promocije svoje zemlje", kazao je Ivan Vuković u razgovoru za Dubrovački dnevnik.
Ovaj vodič, kad ne vodi turističke ture, putuje po cijelom svijetu pa je primijetio kako druge destinacije gdje se snimala serija Game of Thrones to itekako dobro koriste.
"Fantastično mi je to vidjeti jer kod njih sve vezano za seriju doslovno ispada iz paštete, a naprimjer manje se snimalo nego u Dubrovniku. Posjetio sam sve lokacije i znatno se osjeti razvoj turizma u tim mjestima poput sjeverne Irske, Španjolske, Maroka i Islanda. Fascinantno je što sve filmska industrija, posebno Amerikanci, mogu napraviti, to ne mogu ni zamisliti neke naše turističke zajednice i drugi", govori Vuković te navodi kako je radio Game of Thrones vjenčanja, razne događaje po Splitu na kojima su ljudi jeli s priborom iz serije, a nedavno je vodio i žene iz kozmetičke industrije, točnije iz Urban Decaya koji je izbacio paletu inspiriranu serijom.
"Treba proći online svijet"
"Zanimljivo je kako su i poznati svjetski brendovi uzeli dio kolača pa je Havaianas napravio novu liniju japanki. U Dubrovniku ima dosta suvenirnica koje prodaju suvenire Game of Thrones i to je dobro zbog njihove zarade, no trebali bi i ljudi iz gradskih i državnih institucijama raditi na promociji destinacije kroz ovu popularnu seriju. Ne treba biti previše pametan, dovoljno je poći na Instagram i vidjeti da je skoro svaka objava Dubrovnika pod hashtagom Game of Thrones. Naprimjer na Twitteru, kad je gledanje serije aktualno, Dubrovnik ima oko 200 spominjanja, dok kad ona nije aktualna broji desetak. Jednostavno treba poći u online svijet i promovirati se jer je tamo veća publika, a ne držati se papirnatih brošura", smatra Ivan Vuković.
Prema Vukovićevim statistikama, ture Game of Thrones najviše zanimaju Amerikance, Kanađane, Britance i Australce, što je tržište koje je prepoznato po nešto višoj platežnoj moći.
"Mi stalno kukamo da nam gosti slabo troše, a eto ovi posjetitelji imaju veliku kupovnu noć i trebalo bi se na njih orijentirati i jednostavno iskoristiti taj potencijal. Ti ljudi koje ja vodim po turama više troše i dobro je što putem društvenih mreža dijele svoja iskustva iz Dubrovnika pa tako dobivamo besplatan marketing", kazao je Vuković istaknuvši kako je prema njegovim uvidima, Igra prijestolja zaslužna za barem 15 posto turističkog rasta Dubrovnika.
"Trebalo je raditi na tome, a ja danas ne radim s onim agencijama koje su mi predviđale negativnosti. Svakako, trebalo bi iskoristiti popularnost serije jer ne znamo koliko će ona trajati. Moramo hvatati vlakove i slijediti trendove", zaključio je za Dubrovački dnevnik turistički vodič Ivan Vuković.