Foto: Index
"VELIKOGORIČKI taksisti udružili su se s inspektorima cestovnog prometa, s lažnih profila pozivali Uber i selektivno ih kažnjavali", u dahu nam je jučer ispričao naš izvor, dobro obaviješten u akciju inspektora kojom su iz prometa isključili više vozila Ubera.
No, iz ministarstva su ispričali drugačiju priču. Kažu, nikakve suradnje s taksistima nije bilo, već su inspektori radili samostalno.
"Iz pozicije resornoga Ministarstva u potpunosti odbacujemo ikakve insinuacije o suradnji resornoga Ministarstva, odnosno nadležne Uprave prometne inspekcije te službenika koji obavljaju inspekcijske nadzore s pravnim ili fizičkim osobama te udruženjima koja pružaju usluge taksi - prijevoza putnika", odgovorili su iz ministarstva.
Iz ministarstva nam odbijaju dati konkretne odgovore
Danas smo opet pokušali dobiti malo konkretnije odgovore od resornog ministarstva. Naime, zanimalo nas je u koliko su točno sati djelatnici inspekcije cestovnog prometa stigli na teren i započeli s radom. Ujedno, tragom informacije o deset zaustavljenih Uberovaca i dva kažnjena, zanimalo nas je zbog čega su kažnjena samo dvojica, ako je ministar prošlog tjedna rekao kako Uber radi nelegalno.
"Konkretne podatke o radnjama u okviru provedenog insekcijskoga nadzora na području MZL dr. Franjo Tuđman uputiti ćemo Vam po urudžbiranju službenog Izvještaja o provedenome nadzoru u nadležnu Službu prometne inspekcije, kako smo jasno naveli i u prethodnom očitovanju", napisali su u odgovoru na naše pitanje o vremenu inspekcijskog nadzora.
"Kako smo već objasnili, provedeni inspekcijski nadzor na području Grada Velika Gorica, kao i na bilo kojem drugom području gdje se obavljaju inspekcijski nadzori u potpunosti je neselektivan. Nadzorom je obrađen određeni broj vozila, a onima kod kojih su uočeni nedostatci po bilo kojoj zakonskoj osnovi izrečene su prekršajne mjere u vidu sankcija, dakle, neselektivan pristup prema svima bez iznimke, nadzori se provode redovno, bez najave te isključivo temeljem plana rada nadležne Službe čime se ujedno isključuje ikakva mogućnost 'vanjskog' utjecaja na rad inspektora prije, tijekom te u dovršetku inspekcijskih nadzora, odnosno, u postupanju prema prekršiteljima i sastavljanju službenoga Izvještaja o provedenim nadzorima", odgovorili su nam na pitanje zbog čega su dva Uberovca kažnjena, a osam njih pušteno. Ukratko - ni na jedno naše pitanje praktički nisu odgovorili.
Poruke dokazuju: Taksisti namjerno krše zakon, prijete i blokadom grada
No, da je inspekcija na terenu znali su vozači zagrebačkRadio Taxikojima je na vrijeme dojavljeno da je kod aerodroma inspekcija. Sliku na kojoj se taksiste upozorava na inspekciju Indexu je dostavio povjerljiv izvor koji je, iz jasnih razloga, želio ostati anoniman. Na fotografiji se vidi tablet s porukom: "Inspekcija na aerodromu lovi uberovce pa pripazite na ponašanje".
Riječ je o internoj aplikaciji za dopisivanje među vozačima Radio Taxija, a ovdje se otvara cijeli niz zanimljivih pitanja. Primjerice, što taksiste Radio Taxija briga što se događa na aerodromu pošto tamo nemaju pravo kupiti, već samo iskcati putnike. Drugo, odakle znaju da će samo uberovci biti meta inspektora, posebno ako ministarstvo tvrdi da je riječ o "neselektivnom" nadzoru? Telefonski smo pokušali doći do nekoga iz Radio Taxija ali to nam nije pošlo za rukom.
Index je u posjedu slika s internih Facebook grupa vozača taksija, gdje najavljuju blokadu aerodroma i priznaju kako su namjerno sabotirali rad Uberovaca.
"Rekao mi je referent s Trešnjevke, moramo tražiti mirni prosvjed npr. pred kockicom i dat im ultimatum da ih maknu u roku desetak dana ili blokirakmo grad, aerodrom ili nešto slično. Jedino tako, ovo na finjaka nigdje nema prođu. I veli da vas bar sto dođe minimalno.. pa tako aludiram na udruženje da krene. Ovih u Splitu ima siča pa su nešto pokrenuli", piše jedan vozač.
Jedna poruka dokazuje da se taksisti u borbi konkurencije pokušavaju ujediniti na razini cijele države.
"Ubrzat ćemo neke stvari, jednu jaku strukovnu udrugu na nivou RH", stoji u prepisci s splitskim taksistima.
"To nije loše, samo da se ujedinimo".
"Radi se već na tome", odgovora Taxi Split, ne baš aktivna stranica kojom se reklamira jedna od splitskih taksi tvrtki.
"Krenili smo od Dubrovnika i Splita pa smo došli do Šibenika i svih okolnih, a sad idemo dalje preko Zadra do vas u ovoj godini bi tribali krenit kako bi zauzeli poziciju za pregovore", stoji u poruci kojoj ne znamo datum, ali je svakako zanimljiva.
Svakako je najzanimljivije priznanje jednog taksista koji opisuje kako je u Gajevoj blokirao Uberovca. On se ljuti na jednog kolegu čiji ga otac, za razliku od svih drugih vozača, nije pustio u red iako je znao da kasni jer je blokirao Uberovca.
"Ti nemoj niš protiv Ubera jer si iz fine kuće... naime prošli vikend ja blokiram uber na gajevoj da nemre tam kupit vožnje, to traje cca 15 min i svi me puste ispred sebe na stajalište koji su u međuvremenu stigli osim tvog starog... i dere se kaj vozim preko reda, vrati se i pička se zatvori u auto, da se ne čekaju dozvole točno bi mu zube izbil", piše taksist.
"Ne seri, u redu je da blokiraš, ali kaj imaš prek reda vozit, ko si ti, red se poštuje, ti bi bar to trebo znat. Zato ne seri", odgovara mu sin prozvanog vozača.
"Konju blokirao sam uber i nisam stao u red i preskočili su me 10 taxia, a i stajalo se u dva reda gore i na stajalištu. I dečki vele svaka čast, odi napred, preskočili smo te svi osim tvog starog, tako da vidim da jabuka...", stoji u poruci koja se vjerojatno nastavlja s "ne pada daleko od stabla". No, daljnju korespodenciju u kojoj taksisti Radio Taxija priznaju i pravdaju blokadu Uberovaca, nažalost, nemamo.