Ericsson Nikola Tesla ostvarila manju neto dobit nego lani u prvom polugodištu

Foto: EPA

KOMPANIJA Ericsson Nikola Tesla ostvarila je u prvom polugodištu 35 milijuna kuna neto dobiti, što je 50,8 posto manje nego u istom razdoblju lani, dok su prihodi od prodaje porasli, objavili su u petak iz te kompanije.

Prihodi od prodaje iznose 966,3 milijuna kuna i viši su za 17,66 posto u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine.

Pritom prihodi na domaćem tržištu prihodi od prodaje iznose 421,1 milijun kuna i veći su 137,9 posto, pokazuje izvješće.

Prihodi od prodaje na izvoznim tržištima pali

Na izvoznim tržištima (bez Ericssonova tržišta) prihodi od prodaje su pali za 8,9 posto, na 105,4 milijuna kuna, dok je na Ericssonovom tržištu ostvareno 439,8 milijuna kuna prihoda od prodaje, što je 16,9 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani, što iz kompanije objašnjavaju promjenama poslovnog modela vezano za usluge upravljanja mrežom HT-a u 2020. godini. 

U ukupnim prihodima od prodaje udio domaćeg tržišta čini 43,6 posto, usluge za Ericsson 45,5 posto, dok ostala izvozna tržišta sudjeluju s 10,9 posto.

Bruto dobit je u prvom polugodištu iznosila 74,9 milijuna kuna, što je pad od 30,7 posto.

Bruto marža je smanjena na 7,7 posto, kao posljedica poslovnog miksa uslijed preuzimanja pune odgovornosti za projekt usluga upravljanja s HT-om, troškova transformacije i restrukturiranja, kao i neplaniranog utjecaja covida-19 od ožujka ove godine koji je usporio dio poslovnih aktivnosti na terenu, pojašnjavaju u kompaniji.

"Izvanredne okolnosti izazvane pandemijom covida-19 koje su obilježile kraj prvog tromjesečja, nastavljaju se i dalje", ističe u komentaru izvješća predsjednica kompanije Gordana Kovačević.

Osjeti se utjecaj koronakrize

Ericsson Nikola Tesla grupa posluje globalno te je, kaže Kovačević, vidljiv negativan utjecaj na dio poslovanja.

"Pojedini kupci i partneri usporili su ili odgodili implementaciju ugovorenih poslova te smanjili investicije, a primjetan je i trend sve većeg broja zahtjeva za odgodom naplate potraživanja i novim modelima plaćanja. Prioritet nam je osigurati zdravlje i sigurnost naših zaposlenika, kupaca, partnera i dobavljača te nastavak stabilnog poslovanja. Stoga, većina naših zaposlenika nastavlja raditi od kuće kvalitetno pružajući usluge našim kupcima, dok određeni broj zaposlenika radi u uredima. Uz to, zbog ograničenja kretanja, otežano je obavljanje pojedinih poslova koji zahtijevaju putovanje", naglašava Kovačević.

Ističe i kako nemogućnost predviđanja tijeka pandemije predstavlja jedan od velikih izazova u upravljanju rizicima.

"Stoga, ostajemo fokusirani na detaljno planiranje poslovanja, praćenje rizika, troškovnu i operativnu učinkovitost te poduzimamo odgovarajuće mjere kako bismo ublažili negativne utjecaje na naše poslovanje. Novonastala situacija svakodnevno pokazuje prednosti digitalizacije, stoga dugoročna strategija grupe ostaje nepromijenjena, a proces digitalne transformacije kompanije, koji je u tijeku, jedan je od prioritetnih zadataka", poručuje Kovačević. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.