EUROPSKA unija predstavila je niz zanimljivih propisa kojima će od iduće godine obvezati zrakoplovne kompanije da po skupoj cijeni kupuju dio dozvola za emisiju štetnih plinova.
Od nove godine, EU će uvelike ograničiti količinu ugljičnog dioksida kojeg avioni smiju ispustiti, a ukoliko žele neograničeno letjeti na području EU aviokompanije će morati kupovati dodatne dozvole za emisiju stakleničkih plinova. Sljedeće godine avioprijevoznici će dobiti 85 posto kvota besplatno. Međutim, preostalih 15 posto morat će kupovati, i to u iznosu od 380 milijuna eura.
U razdoblju od 2013. do 2020. godine, udio besplatnih kvota bit će smanjen na 82 posto godišnje , što će količinu ugljičnog dioksida smanjiti za 172 milijuna tona ugljičnog dioksida na godišnjoj razini. Europska komisija je negirala navode kako je zapravo riječ o novom porezu.
Protiv ovakve odluke odmah su se pobunili američki i kineski avio prijevoznici. Amerikanci su izračunali kako će ih ova odluka koštati 3 milijarde dolara u sljedećih deset godina, a Kinezima će to donositi minus od 125 milijuna dolara godišnje.
Kvaka cijele priče je u tome da je aviokompanijama prepušteno na izbor kako će pokriti dodatne troškove, pa će vrlo vjerojatno dodatni troškovi biti naplaćeni upravo putnicima.