U TAJNOM dokumentu Europske unije navodi se kako biogoriva, poput biodizela dobivenog iz soje, stvaraju četiri puta veću emisiju štetnih plinova od standardnog dizela ili benzina. Nakon što je Reuters objavio tu informaciju, iz EU se pravdaju kako nisu "sakrili izvješće" već su "samo odlučili pričekati detaljnije analize". Čekaju se, naime, rezultati još četiri velika istraživanja koji bi trebali potvrditi ili opovrgnuti rezultate ove preliminarne analize.
Jedan od ciljeva Europske unije je do kraja desetljeća povećati udio biogoriva među gorivom za vozila na 10 posto te smanjiti emisiju štetnih plinova za 20 posto u istom razdoblju. No, tajno izvješće baca sumnju na mogućnost ostvarenja tih ciljeva i povećava zabrinutost za okoliš.
Gotovo sve vrste biogoriva oslobađaju više ugljičnog dioksida od standardnog dizela i benzina
Biodizel iz Sjeverne Amerike, dobiven iz soje, neizravno oslobađa 339,9 kilograma ugljičnog dioksida po gigadžulu, što je četiri puta više od standardnog dizela, stoji u dokumentu EU-a. To se navodi u tajnom i dosad neobjavljenom dodatku izvješća kojeg je EU objavila u prosincu.
Zanimljivo je da gotovo sve vrste biogoriva oslobađaju više ugljičnog dioksida od standardnog dizela i benzina, koji izgaranjem oslobađaju oko 85 kilograma ugljičnog dioksida po gigadžulu. Biodizel iz europske uljane repice neizravno oslobađa 150,3 kilograma ugljičnog dioksida po gigadžulu, a bioetanol iz europske šećerne repe 100,3 kilograma ugljičnog dioksida po gigadžulu.
Jedini koji oslobađaju manje ugljičnog dioksida od standardnog dizela i benzina su bioetanol dobiven u Latinskoj Americi iz šećerne trske, koji neizravno oslobađa 82,3 kilograma ugljičnog dioksida po gigadžulu, te bioetanol iz palminog ulja dobiven u Jugoistočnoj Aziji, koji neizravno oslobađa 73,6 kilograma ugljičnog dioksida po gigadžulu.