Europska komisija otvorila je danas temeljitu istragu o Lufthansinoj kupnji udjela u talijanskom zračnom prijevozniku ITA Airwaysu, izražavajući zabrinutost da bi mogla ograničiti tržišno natjecanje na letovima prema srednjoj Europi.
Preliminarna istraga pokazala je da bi transakcija mogla graničiti konkurenciju na nekim linijama, objavila je Komisija u objašnjenju odluke. Drugi zračni prijevoznici predstavljaju tek ograničenu konkurenciju Lufthansi na izravnim stalnim zračnim linijama do srednjoeuropskih odredišta, napomenuo je Bruxelles.
Upozorili su i na moguće ograničavanje konkurencije na rutama koje Italiju povezuju sa SAD-om, Kanadom, Japanom i Indijom. ITA Airways utemeljen je 2020. godine nakon restrukturiranja propalog prijevoznika Alitalije, kojeg je talijanska vlada preuzela nakon niza propalih ponuda za preuzimanje.
Lufthansa ponudila ustupke Bruxellesu
U svibnju prošle godine grupa Lufthansa postigla je nakon višemjesečnih pregovora sporazum s talijanskom državom o preuzimanju manjinskog, 41-postotnog udjela u ITA Airwaysu. Prema sporazumu, Lufthansa također može steći još 49 posto dionica talijanskog zračnog prijevoznika od 2025., pod određenim uvjetima, i preostalih 10 posto kasnije.
Uz EK, sporazum njemačkog i talijanskog prijevoznika proučavaju i agencije za zaštitu tržišnog natjecanja matičnih zemalja. Lufthansa je Bruxellesu ponudila ustupke, ali oni nisu dovoljno opsežni da otklone bojazni o slabljenju tržišnog natjecanja, stoji u priopćenju EK.
"Otvaranjem temeljite istrage želimo produbiti analizu transakcije i zajamčiti da akvizicija neće ograničiti konkurenciju na letovima na kratke i duge destinacije", istaknula je u priopćenju povjerenica EU-a Margrethe Vestager. Lufthansina kupnja udjela u Ita Airwaysu ne bi smjela značiti više cijene, smanjene kapacitete i nižu kvalitetu usluge, dodala jer Vestager.