Europska komisija odobrila je danas njemačkom zrakoplovnom prijevozniku Lufthansi kupnju 41 posto udjela u talijanskom ITA Airwaysu za 325 milijuna eura nakon predloženih ustupaka u rutama i slotovima.
"Paket ustupaka koje su predložili Lufthansa i talijansko ministarstvo gospodarstva u vezi s prekograničnim sporazumom u potpunosti otklanja naše bojazni za tržišno natjecanje i jamči očuvanje primjerenog pritiska konkurencije na svim relevantnim rutama", izjavila je europska povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
Lufthansa i ITA spremne su ustupiti letove unutar Italije jednom ili dva rivala, objavila je Europska komisija. Njemački zračni prijevoznik rekao je da je u pregovorima s Easyjetom i španjolskim niskotarifnim prijevoznikom Voloteom.
Zabrinutost europskih regulatora
Udružena grupa također će sklopiti komercijalne sporazume s konkurencijom na dugim relacijama kako bi se zajamčilo više letova i poboljšale veze za letove s jednim zaustavljanjem, dodaje se. Sporazumi će omogućiti drugim prijevoznicima da preuzmu putnike na relacijama koje zahtijevaju vezane letove.
Lufthansa i ITA spremne su i ustupiti neke od slotova za kratke rute u milanskoj zračnoj luci Linate konkurentima kako bi mogli uspostaviti održivu bazu.
Talijansko ministarstvo gospodarstva zadržat će nakon transakcije kontrolni udio u ITA-i pa će mu biti u interesu da prijevoznik konkurira Lufthansi i njezinim partnerima u Sjevernoj Americi, napominje Komisija.
Lufthansa može zaključiti posao tek kada konkurenti, koje odobri EK, počnu prometovati na ponuđenim rutama. Regulatori EU-a odbili su nekoliko predloženih transakcija budući da su konkurenti odbili preuzeti rute i slotove, tvrdeći da se ne mogu natjecati s Lufthansom.
Kupnja udjela u talijanskom prijevozniku omogućit će Lufthansi veću zastupljenost na unosnom tržištu južne Europe i naglašava nastojanja prijevoznika da povećaju obujam poslovanja kako bi kompenzirali sve veće operativne troškove, napominje Reuters. Europske regulatore brine dominacija tri vodeće zračne grupe u regiji, IAG-a, Air France KLM-a i Lufthanse, budući da bi mogla suziti opcije za potrošače i podići cijene karata.