Europski sud: Njemački lanac supermarketa obmanjivao kupce oglasima o sniženjima

Ilustracija: Shutterstock

Njemački lanac supermarketa Aldi Sued obmanjivao je potrošače oglasima o sniženjima, zaključio je Europski sud (ECJ), prihvativši argumente njemačkog centra za savjetovanje potrošača.

Sniženja u oglasima "moraju se izračunavati" na temelju najniže cijene u prethodnih 30 dana, podsjetio je ECJ u priopćenju objavljenom jučer.

Centar za savjetovanje potrošača u njemačkoj saveznoj zemlji Baden-Wuerttemberg uložio je žalbu na promotivnu tjednu brošuru kojom je Aldi Sued oglašavao banane i ananase uz naslov "Najbolja cijena u Njemačkoj".

"Cijena ananasa i banana bila niža od one istaknute krupnim brojkama"

U oglasu za ananas istaknuta je cijena od 1.49 eura po komadu, uz prekriženi iznos od 1.69 eura, uz napomenu ispisanu sitnim slovima i brojkama da je u prethodnih 30 dana najniža cijena iznosila 1.39 eura.

To znači da je bila niža od one istaknute krupnim brojkama, zaključio je sud. Centar za savjetovanje potrošača naglasio je i da nije dovoljno tek navesti najnižu cijenu, pozivajući se na propise Europske unije, i sud se složio.

ECJ: Zabranjeno je da se cijene podignu i potom snize

Propisi zabranjuju da se cijene podignu i potom snize i da se takav potez predstavlja kao sniženje, poručili su suci ECJ-a, istaknuvši da se time želi spriječiti obmanjivanje potrošača. 

ECJ je donio preliminarnu presudu i predmet se sada vraća njemačkom sudu koji ga treba provesti u djelo.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.