CIJENE u najvećim trgovačkim lancima u Hrvatskoj su stabilne i nakon 31. ožujka, tvrdi danas Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja pozivajući se na podatke s web stranice Kretanje cijena.
"Nakon posljednjeg unosa podataka s cijenama od 31. ožujka, na web stranici Kretanje cijena i dalje je vidljivo da su cijene u najvećim trgovačkim lancima u Republici Hrvatskoj stabilne", kaže se u priopćenju Ministarstva.
Pritom se navodi da su od ukupnog broja cijena za proizvode iz potrošačke košarice koji se prate na stranici Kretanje cijena 253 snižene u odnosu na 31. prosinca prošle godine, od čega je 157 cijena sniženo zbog akcija.
"Najviše su pojeftinili deterdženti za pranje rublja i posuđa"
"Primjetno je pojeftinjenje vidljivo kod deterdženta za pranje rublja Persil u Konzumu i KTC-u te Lay's čipsa u Konzumu. Od domaćih proizvođača najviše su pojeftinili deterdženti za pranje rublja i posuđa Faks i Likvi i Podravka džemovi i tjestenine", kaže se u priopćenju.
Posljednje ažurirano stanje na stranici od 31. ožujka pokazuje i 71 povećanu cijenu u odnosu na 31. prosinca 2022. Povećanje cijena uglavnom se, kako se navodi, odnosi na sezonsko voće i povrće, gelove za tuširanje Nivea, tjesteninu Barilla i Elseve šampone za kosu.
Također, ukupno je 755 cijena ostalo nepromijenjeno u odnosu na 31. prosinca 2022. godine.
Više od 730 tisuća pregleda od 17. veljače
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja je 17. veljače pustilo u rad aplikativno rješenje "Kretanje cijena" (https://kretanje-cijena.hr/) s glavnim ciljem da se građanima na jednom mjestu omogući uvid u kretanje cijena u trgovačkim lancima te usporedba s cijenama od 31. prosinca 2022. za ciljane kategorije proizvoda koji čine dio potrošačke košarice, stoji u priopćenju.
Partneri projekta "bijelih lista" od njegova pokretanja su trgovački lanci Konzum, KTC i Tommy. Za te trgovačke lance na web stranici prikazane su vrijednosti potrošačke košarice za promatrane proizvode u odnosu na 31. prosinca 2022. godine.
Od 24. ožujka Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja upotpunilo je web stranicu novim cijenama drugih sedam velikih trgovačkih lanaca za 365 artikala koji se prate na stranici.
Od pokretanja web stranice do 3. travnja na njoj je zabilježeno više od 730 tisuća pregleda, kažu u Ministarstvu.