Foto: Index/Facebook
AMERIČKI tehnološki div Facebook prvi put je objavio načela privatnosti te pokrenuo objavu obrazovnih videozapisa kako bi pomogao korisnicima kontrolirati tko ima pristup njihovim informacijama, a u sklopu priprema za početak primjene strogog zakona EU-a o zaštiti podataka.
Europski zakon o zaštiti podataka
Iz Facebooka, koji ima više od dvije milijarde korisnika širom svijeta, napomenuli su da nikada prije nisu objavili načela, odnosno svoja pravila o tome kako tvrtka obrađuje korisničke informacije.
Današnje najave znak su nastojanja tvrtke da se pripremi prije nego što na snagu 25. svibnja stupi europski zakon o zaštiti podataka (General Data Protection Regulation - GDPR), što će predstavljati najveće promjene pravila u području zaštite osobnih podataka od nastanka interneta.
Novi zakon predviđa da će kompanije u roku od 72 sata morati prijaviti kršenja privatnosti podataka, kao i omogućiti korisnicima da izvuku i izbrišu svoje podatke.
"Svjesni smo da ljudi koriste Facebook za povezivanje, no ne želi svatko dijeliti sve sa svima, uključujući i s nama. Važno je da imate izbora kada se radi o tome kako se koriste vaši podaci", napisala je Egan.
Također, tvrtkina načela privatnosti uključuju i pomoć korisnicima u razumijevanju kako se njihovi podaci koriste, čuva sigurnost tih podataka, stalno poboljšavaju nove kontrole, te ispunjava odgovornost prema regulatorima.
"Proizvode podvrgavamo strogim provjerama sigurnosti podataka. Također se susrećemo s regulatorima, zakonodavcima i stručnjacima za zaštitu privatnosti diljem svijeta kako bismo dobili podatke i mišljenja o našim praksama i pravilima", navodi se u blogu.
Novi centar za privatnost
Glavna operativna direktorica kompanije Sheryl Sandberg objavila je prošlog tjedna da će Facebook stvoriti novi centar za privatnost, koji bi na jednom mjestu objedinio sve ključne postavke privatnosti te društvene mreže.
Novi europski zakon drastično će povećati novčane kazne za tvrtke za koje se utvrdi da krše zakon o zaštiti podataka, koje mogu dosegnuti čak četiri posto njihovog godišnjeg globalnog prometa ili 20 milijuna eura, ovisno o tome koji je iznos viši.
Od ponedjeljka će korisnici Facebooka dobiti podsjetnik da izvrše "provjeru privatnosti", napisala je Egan, kako bi bili sigurni da se slažu s time koje podatke dijele i s kime.