Screenshot Facebook/YouTube
FACEBOOK se našao u središtu polemike oko neprimjerena korištenja osobnih podataka milijuna korisnika tvrtke Cambridge Analytica, povezane s kampanjom Donalda Trumpa.
Prema pisanju više američkih i britanskih medija, Cambridge Analytica (CA), tvrtka specijalizirana za stratešku komunikaciju, prikupila je podatke o 50 milijuna korisnika Facebooka bez njihova dopuštenja kako bi ih koristila za izradu softvera koji bi omogućio predviđanje i utjecaj na glasanje birača.
Kako su došli do podataka?
Ti su podaci prikupljeni putem aplikacije za psihološko testiranje koju je preuzelo 270.000 korisnika društvene mreže, a razvio ju je ruski psiholog Aleksandr Kogan koji ih je potom neopravdano ustupio CA-u.
Facebook je istaknuo da je aplikacija mogla imati pristup i podacima "prijatelja" korisnika koji su preuzeli aplikaciju.
Ovo otkriće izazvalo je brojne američke i europske zastupnike da zatraže objašnjenje o tome kako je CA došla do podataka.
Sama tvrtka objavila je kako "te podatke Facebooka nije koristila u okviru usluga pruženih predsjedničkoj kampanji Donalda Trumpa" te da nikakav "ciljani publicitet" nije ostvaren "za tog klijenta".
Zatvoren račun tvrtke
Ističe i da "nije radila na referendumu o Brexitu u Velikoj Britaniji".
Facebook kaže da je zatvorio račun tvrtke i angažirao stručnjake za digitalnu reviziju kako bi se razjasnila afera.
No britanski regulator informacija i osobnih podataka najavio je da će u utorak izdati nalog za pristup serverima CA-a te je zatražio od Facebooka da prekine vlastitu istragu kako ne bi kompromitirao njegovu.
Do polemike dolazi u nezgodnom trenutku jer se Facebook, kao i Twitter i Google, mjesecima optužuju da su pridonijeli manipuliranju javnog mnijenja, posebice vezano za Rusiju i američku predsjedničku kampanju ili pak referendum o Brexitu 2016.
Redovito ih se optužuje da ne štite dovoljno osobne podatke svojih korisnika koji su baza njihova gospodarskog modela.