FACEBOOKOVE dionice naglo su pale nakon objave novog otkrića New York Timesa da je ta kompanija davala podatke korisnika drugim tvrtkama.
Nakon što su novinari NYT-a pregledali interne dokumente tvrtke, doznali su kako je Facebook davao puno više podataka nego što se smatralo, prenio je CNBC. Podaci su ponuđeni tvrtkama koje je Facebook smatrao poslovnim "partnerima".
To je uključivalo i pristup privatnim porukama korisnika.
Nakon reportaže NYT-a i vijest o tužbi
Ubrzo po objavi vijesti dionice Facebooka su pale 7,3 posto (u srijedu). Osim otkrića NYT-a, na pad dionica utjecala je i tužba protiv tvrtke koju je pokrenulo državno odvjetništvo iz Washingtona.
Tužba "zbog propusta u zaštiti korisničkih podataka" vezana je uz raniji skandal s Cambridge Analyticom.
Pad cijena dionica je drugi najveći ove godine. Prvi po veličini, s 19 posto pada cijene dionica, dogodio se u srpnju, nakon objave tvrtke o zaradi i usporavanju prodaje.
Podsjetimo, NYT je objavio priču o Facebookovom dijeljenju dosad neviđene količine podataka s partnerima. NYT je za potrebe priče razgovarao s više od 50 bivših zaposlenika tvrtke.
U reportaži se navelo kako je Facebook dopuštao nekim kompanijama, kao što su Spotify, Bing i Royal Bank of Canada, pristup privatnim porukama korisnika i podacima o njihovim Facebook prijateljima bez prethodnog pristanka.
Kršenje sporazuma iz 2011.?
CNBC je naveo u izvještaju kako bi Facebook mogao imati velikih problema ako se utvrdi da je prekršio sporazum iz 2011. godine sa Saveznom komisijom za trgovinu (FTC). Sporazumom je naloženo Facebooku da pojasni kako je nudio podatke trećim stranama. Također, sporazumom je bilo zabranjeno daljnje dijeljenje podataka korisnika bez njihova jasnog pristanka.
Prema CNBC-u, Facebook navodno smatra da "partneri" zapravo predstavljaju "proširenje njegove osnovne poslovne djelatnosti", a ne treću stranu (u odnosu prema korisnicima i društvenoj mreži).
FTC je odbio komentirati istragu NYT-a, ali je prethodno potvrdio da analizira Facebookovu praksu (zaštite) privatnosti nakon skandala s Cambridge Analyticom.
U odgovoru na članak NYT-a iz Facebooka su poručili u blogu da druge tvrtke ne mogu koristiti podatke bez odobrenja korisnika, kao i da sporazum s FTC-om nije prekršen.