FAKULTET političkih znanosti u Zagrebu (FPZG) na jučerašnjoj je sjednici Fakultetskog vijeća većinom glasova odbio raspisati natječaj kojim bi ministar vanjskih i europskih poslova Gordan Grlić Radman dobio titulu docenta.
Grlić Radman kao vanjski suradnik FPZG-a predaje kolegij Neutralnost u suvremenim međunarodnim odnosima na tamošnjem poslijediplomskom specijalističkom studiju Vanjska politika i diplomacija. Natječaj kojim bi Grlić Radman imao priliku na FPZG-u postati docent u naslovnom zvanju nije prošao jer je 17 članova Fakultetskog vijeća glasalo protiv, 18 ih je bilo suzdržano, a njih 29 bilo je za raspisivanje.
Prema proceduri, prijedlog Fakultetskom vijeću da raspiše ovaj natječaj dao je fakultetski Odsjek međunarodnih odnosa i sigurnosnih studija. Na jučerašnjoj sjednici Fakultetskog vijeća s tim su prijedlogom upoznati brojni nastavnici fakulteta. Nekoliko izvora s FPZG-a za Telegram je ispričalo kako su shvatili da je predloženi natječaj zapravo bio kreiran za ministra vanjskih poslova: u samom prijedlogu natječaja koji je došao pred Fakultetsko vijeće pisalo je kako se radi o izboru u naslovnog docenta isključivo za kolegij koji na specijalističkom studiju izvodi Grlić Radman.
“Ovdje je potencijalno bila riječ i o podcjenjivanju mlađih kolega koji kao docenti intenzivno rade na fakultetu i drže sate i sate nastave”, rekao je Telegramu jedan od sugovornika s FPZG-a o argumentima kontra Radmanovog izbora u zvanje docenta. Ugovornici s FPZG-a spekuliraju o tome kako je ovaj potez, odnosno pokušaj da ministar dobije titulu docenta, pokrenut s jednim banalnim ciljem; da ministar ispred doktorske titule dobije i titulu docenta. U tom bi se slučaju mogao potpisivati kao doc. dr. sc. umjesto dosadašnje titule doktora znanosti (dr. sc.).
Neki od sugovornika spekuliraju i kako bi docentska titula bila zgodan put Grliću Radmanu za eventualnu konkretniju suradnju s fakultetom nakon završetka ministarskog mandata. Docenti – čak i bez zasnivanja radnog odnosa, kao vanjski suradnici – imaju pravo samostalno izvoditi nastavu, biti nositelji kolegija na raznim razinama studija, mentorirati doktorske radove i, jasno, nakon zakonski propisanog roka imaju pravo aplicirati za izbor u više zvanje izvanrednog profesora uz određene zadovoljene uvjete.