TVRTKA STEMI u tri godine je uspjela studentski projekt Vlatka Klabučara, Luke Fučeka, Antuna i Josipa Vukičević, tada studenata Zagrebačkog FER-a, te Marina Trošelja kao suosnivača dovesti do škola u Americi.
STEMI proizvodi hexapod, paukoliki robot uz kojeg mladi stječu praktične vještine potrebne za industriju 4.0, od osnova STEAM znanosti u praksi, upravljanja projektima, preko 3D modeliranja, izrade mobilnih aplikacija pa sve do programiranja mikrokontrolera, odnosno upravljanja robotom.
Marin Trošelj, suosnivač STEMI-ja za Index kaže da je prva, osnovna verzija proizvoda predstavljena prije dvije godine na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu.
“Prva verzija proizvoda predstavljena je na CES 2017, nakon čega je uslijedio poziv Intela da izlažemo na Intel štandu na najvećem Maker Fairu na svijetu u San Franciscu. Odlučili smo se krajem 2017. koncentrirati na daljnji hardverski i softverski razvoj robota i snižavanje troškova njegove proizvodnje za čak 60 posto, čime smo omogućili njegovu masovnu proizvodnju”, kaže Trošelj.
Prodaju ga pojedinačnim potrošačima kao i školama, od SAD-a, preko Francuske, Kanade, Njemačke, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Estonije, Rumunjske, Grčke, BiH, Srbije i Hrvatske.
Krajem 2018. godine formirali su partnerstvo s američkom kompanijom Milestone C koja im je pomogla provesti pilot projekt u kojem u američkim srednjim školama provode napredni STEAM program edukacije.
Uz ovakav robot djeca lakše uče
Trošelj kaže da je njihov robot izuzetno koristan djeci jer uz njegovu pomoć lakše stječu znanja iz raznih područja. Zanimljivo je da ga američkim školama prodaju kroz model pretplate.
“S jedne strane, riječ je o iznimno naprednom robotu koji učenicima omogućava stjecanje cijelog niza različitih znanja iz STEAM područja, a s druge, kroz strukturiran i iznimno detaljan online sustav podrške omogućava i profesorima koji nemaju STEAM podlogu da održavaju predavanja i provode testove temeljene na korištenju STEMI. Osmislili smo model pretplata, gdje škole plaćaju da njihovi profesori koriste STEMI za jedan semestar ili cijelu godinu, bez brige za obnovu hardvera, edukaciju profesora ili pomoći u implementaciji programa”, kaže Trošelj.
Trošelj smatra da proizvodi poput njihovog imaju veliku važnost za budućnost jer smanjuju jaz u obrazovanju.
“Vjerujemo kako će ljudi moći ostvariti ciljeve globalnog održivog razvoja koje su definirali Ujedinjeni narodi samo ako uspijemo odgojiti novu generaciju znanstvenika, inženjera i rješavatelja problema koji imaju izvrsno STEAM obrazovanje i moći će pronalaziti nova, inovativna rješenja.
Tehnologija se razvija sve brže i jaz u obrazovanju postaje sve veći, a STEMI omogućava smanjenje tog jaza, kroz omogućavanje školama da se brže prilagode tehnološkim promjenama. Ključne vrijednosti koje STEMI promovira su otvorenost, dijeljenje, recikliranje, suradnja i održivost”, zaključuje Trošelj.