Fijasko stoljeća: Crnogorci raskidaju ugovor i prekidaju pregovore s hrvatskim konzorcijem

"SAVJET predlaže da se raskine koncesijski ugovor s hrvatskim konzorcijem IGH - Konstruktor - Tehnika i da se prekinu svi daljnji pregovori", rekao je crnogorski ministar Andrija Lompar nakon završetka sjednice Savjeta. Raskid ugovora bit će formaliziran na sjednici Vlade Crne Gore u četvrtak, najavili su iz Podgorice jer, kako su utvrdili, analizom dva seta dokumentacije shvatili su da nisu zadovoljeni uvjeti iz koncesijskog ugovora.

"Od hrvatskog konzorcija dobili smo dva seta dokumenata s izraženom željom financijskih institucija da sudjeluju u financiranju ovoga posla, ali se pokazalo da ni jedan ni drugi nisu kompletni i iziskivali su nastavak pregovora između tih institucija i konzorcija, što nismo mogli prihvatiti", objasnio je Lompar.

Lompar je kazao kako je Konstruktor u prvom dijelu dostavio dokumentaciju prema kojoj su tri banke iskazale spremnost za financiranje projekta, ali su bile nepotpune. Kako je kazao, jedna banka je dostavila pismo o namjerama, druga jamstva, a u trećem je slučaju ugovor bio nepotpisan. Analizom drugog dijela dokumentacije utvrđeno je kako financijski sporazum nije konačan te da slijedi potpisivanje još jednog seta financijskih dokumenata.

Izašli smo Hrvatima maksimalno u susret

"Učinili smo apsolutno sve kako bismo izašli ususret hrvatskom konzorciju. Prvo smo dali rok od 6 mjeseci za prikupljanje jamstava, a kad to ni u tom roku nisu uspjeli riješiti, dali smo im dodatna dva mjeseca", izjavio je ministar Lompar. Crnogorski ministar zaključio je kako je suradnja s hrvatskim konzorcijem bila izuzetno dobrodošla, a nadali su se kako će konzorcij uspjeti osigurati sredstva i krenuti u realizaciju projekta gradnje autoceste u Crnoj Gori.

"Daljnje podržavanje ugovora ugrozilo bi kredibilitet i samog projekta i onoga što se za realizaciju projekta čini od strane Vlade Crne Gore", rekao je ministar Lompar. Najavljujući daljnje poteze, ministar Lompar rekao je kako Vlada Crne Gore mora donijeti i službenu odluku u četvrtak, a već se razmatraju i daljnje opcije.

"Dogovorili smo se da pozovemo drugorangiranog s kojim smo imali već preliminarne neformalne susrete, odnosno dvije runde pregovora, da nastavimo daljnje pregovore s njim", rekao je Lompar misleći na izraelsko-grčki konzorcij, dodajući kako će pregovore ograničiti na mjesec dana, što će biti dovoljno da Grci skupe jamstva i sve potrebno za početak radova.

Izjavu crnogorskog ministra Andrije Lompara poslušajte ovdje.

> Crnogorska vlada: Ne pregovaramo s Grcima dok ne završimo s Hrvatima

> Juri Radiću u godinu dana propala tri "posla stoljeća"

> Fijasko stoljeća: Radić pod istragom, grčki konzorcij nikad bliže potpisivanju ugovora

>Đukanović potvrdio pisanje Indexa: Aktivno pregovaramo s drugoplasiranim Grcima

Sastanak Savjeta kojim je predsjedao premijer Đukanović bio je iza zatvorenih vrata.

Predana jamstva?

Crnogorski radio Antena M iz Podgorice objavio je kako je hrvatski konzorcij sinoć predao dokumentaciju u kojoj su jamstva financijskih institucija.

Objavili su neslužbenu informaciju da neće biti novog roka za dostavu jamstava, ali se ne isključuje mogućnost odgađanja konačne odluke za nekoliko dana kako bi se razmotrila tek prispjela dokumentacija. Navodno je riječ o neimenovanoj američkoj financijskoj instituciji.

Svi šute

Prema navodima portala SEEbiz, navodno bi crnogorska vlada danas trebala produžiti rok za dostavu jamstava, a neslužbeno se u Crnoj Gori može čuti i kako bi ta zemlja mogla odgoditi projekt izgradnje autoceste. No, za sada nema ni jedne službene potvrde, ali ni izjava o toj temi.

Čelnici Konstruktora, IGH i Tehnike od početka veljače ne daju izjave za medije. Ministarstvo financija Ivana Šukera i premijerka Jadranka Kosor također šute o konkretnoj pomoći države. Podsjetimo i kako su IGH i Tehnika pod istragom Hanfe zbog njihova očitovanja Zagrebačkoj burzi od 9. veljače, u kojem su tvrdili da su predali valjana jamstva. Nakon te vijesti vrijednost dionica značajno je skočila.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.