Hrvatskoj Elektroprivredi (HEP) su građani kmetovi, a poduzetnici gospoda.
Naime, na HEP-ovoj službenoj stranici za slanje online obrazaca u dijelu za slanje upita postoji kratka uputa za slanje tih obrazaca.
Uputa se sastoji od fotografija na kojima je prikazano što sve korisnici moraju upisati, odnosno gdje na računu pronaći potrebne podatke.
Građani su kmetovi, a poduzetnici gospoda
Klikom na prikaz tih fotografija na uputama može se vidjeti da su one, fotografije, odnosno ti fajlovi, izvorno spremljeni pod imenom "kmetovi" za korisnike kućanstava, odnosno "gospoda" za poduzetnike.
Primjerice, želite li HEP-u poslati upit vezan za električnu energiju kućanstva, otvorit će vam se padajući izbornik u kojem birate vrstu upita. Odaberete li "Račun - Info/reklamacije", prikazat će se nekoliko kućica s podacima potrebnim za slanje upita.
To su, šifra kupca, OIB, broj obračunskog mjesta, broj računa... Pokraj tih kućica za upis podataka stoji upitnik klikom na koji se otvara fotografija s uputom gdje pronaći određen podatak na računu. I ta fotografija, uzmimo onu šifre kupca, nazvana je "sifra_kmetovi".
Uputa gdje na računu pronaći OIB zove se "oib_kmetovi" i tako dalje za svaku stavku, odnosno podatak. Identično, odaberete li vrstu upita za poduzetnike, fotografija s uputom za svaki podatak izvorno je nazvana "sifra_gospoda", "oib_gospoda"...
U videu ispod pogledajte kako to izgleda u praksi.
HEP promijenio nazive fotografija nakon našeg upita
Poslali smo službeni upit HEP-u da nam obrazloži zašto su mu građani kmetovi, a poduzetnici gospoda.
Valja istaknuti da smo upit poslali nešto prije devet sati ujutro i kazali HEP-u da nam mogu dostaviti svoje obrazloženje do 11 sati.
HEP nam u tom roku nije odgovorio, ali je netko našao vremena promijeniti nazive fotografija iz uputa pa tako sada umjesto "kmetovi" i "gospoda" stoji "kucanstvo" i "poduzetnistvo".
HEP ovo nazvao izoliranim incidentom, kažu da su opomenuli odgovornog radnika
Nešto prije 12 sati HEP nam je konačno odgovorio. Kažu da je ovo izolirani incident te da je zaposlenik odgovoran za propust, kako to nazivaju, opomenut. Kazali su i da je 92 posto njihovih korisnika zadovoljno HEP-ovim uslugama. Odgovor prenosimo u nastavku.
"Poštovani, zahvaljujemo Vam što ste ukazali na neprimjereno naslovljavanje ilustracija na webu HEP Opskrbe, do kojega je došlo nenamjernim propustom i koje je u potpunoj suprotnosti s temeljnim vrijednostima HEP-a te poslovnom politikom i praksom odnosa s kupcima HEP Opskrbe.
HEP Opskrba se zbog propusta iskreno ispričava svim svojim kupcima. Odmah po saznanju ilustracije su preimenovane u skladu sa službenim i uobičajenim označavanjem svih vrsta dokumenata koji se objavljuju i koriste na webu.
"Zaposlenik odgovoran za ovo je opomenut"
Zaposlenik odgovoran za konkretni dio radnog procesa je opomenut, a daljnji koraci će se provesti u skladu s internim aktima HEP grupe.
Također, poduzet će se sve potrebne edukacijske i druge mjere kako se ovakve situacije ni bi ponovile u budućnosti.
"92 posto privatnih korisnika je zadovoljno HEP-ovim uslugama"
Napominjemo da HEP Opskrba svakodnevno jamči sigurnu i pouzdanu opskrbu električnom energijom za više od 132 tisuće kupaca u Republici Hrvatskoj. Konstantnim unaprjeđenjem održava se visok stupanj zadovoljstva kupaca, što potvrđuje i zadnje istraživanje o zadovoljstvu uslugama HEP Opskrbe, koje je pokazalo je da je čak 92 posto privatnih korisnika zadovoljno uslugama HEP Opskrbe. Također, krajem 2022. obnovljen je certifikat ISO 9001:2015 za Korisničku službu, što je potvrda visoke kvalitete usluga, posebno kada je u pitanju odnos s kupcima.
Zbog svega navedenoga nadamo se da ovaj izolirani incident neće narušiti godinama građeno povjerenje kupaca", kažu iz HEP-a.