Njemački sindikat radnika metalske industrije IG Metall raskinuo je kolektivni ugovor s francuskim proizvođačem vlakova Alstomom uz obrazloženje da uprava nije ispoštovala dogovor o ulaganjima.
Ugovor je trebao ostati na snazi do 2026. godine. Alstom je kolektivni ugovor "od samog početka neprimjereno” provodio u djelo, kazao je predsjednik glavnog radničkog vijeća u tvrtki Rene Straube.
"Alstom nije ispunio svoj dio pogodbe vezan za ulaganja u njemačke tvornice"
Radnici u pogonima, pored ostalih ustupaka, pristali su odreći se plaćenog godišnjeg odmora kako bi sačuvali radna mjesta. Iz sindikata tvrde da Alstom nije uspio ispunio svoj dio pogodbe vezan uz ulaganja u njemačke tvornice, uključujući ona u gradu Goerlitzu.
"IG Metall je stoga bio prisiljen raskinuti kolektivni ugovor i traži povrat novca uskraćenog zaposlenicima", poručili su iz sindikata.
Što sindikat želi?
Radničko vijeće i sindikat žele po Straubeovim riječima da tvornice Alstoma budu produktivnije, konkurentnije i snažnije, s "boljom umjesto jeftinijom strategijom".
Iz Alstoma pak poručuju da u Njemačkoj planiraju strateško preslagivanje i da se u budućnosti namjeravaju usredotočiti na usluge i digitalizaciju, kao i na unutarnje opremanje vlakova.
U tvornici u Goerlitzu trenutno se proizvode autobusi na kat za Izrael
Tvornica u Goerlitzu proizvodi pak karoserije vagona, a taj segment poslovanja trenutno, po navodima tvrtke, bilježi pad. "Međutim, sada nije vrijeme da se iz takvog trenda izvlače neposredni zaključci za Goerlitz", rekli su iz tvrtke za dpa.
U tvornici se trenutno proizvode autobusi na kat za Izrael, a u pripremi su i projekti za proizvodnju tramvaja, kažu iz Alstoma, dodajući da planiraju ispuniti obećanja iz kolektivnog ugovora i da ispituju zakonitost odluke sindikata o raskidu kolektivnog ugovora.