FOTO Novi zagrebački aerodrom: Koštao je 243 milijuna eura, a već stižu prigovori da je neprikladan

Foto: Index

ZAVRŠEN je novi terminal zagrebačkog aerodroma. Krajem kolovoza obavit će se tehnički pregleda, a do ožujka 2017. godine korisnici i najmoprimci opremat će svoje nove prostore.

Na ulasku će putnike dočekati 30 šaltera za check-in  i 23 šaltera za kontrolu putovnica koji su dosad bili usko grlo zagrebačkog aerodroma. Za ukrcaj je spremno 8 zračnih mostova za veće zrakoplove, manji će se i na novom terminalu koristiti autobusima za prijevoz putnika.

Na samom gradilištu više nema teške mehanizacije. Nekada je tamo radilo više od 900 radnika danas se taj broj mjeri u desecima. Zgradu čiste i obavljaju sitne popravke. Najvažniji dijelovi nove aerodromske zgrade već su testirani. Iz uprave se hvale da su dosad obavili 36 tisuća testiranja svih sustava, od prijema putnika i prtljage do sigurnosti. Do ožujka će obučavati aerodromske službe za korištenje nove zgrade. A obuka i privikavanje će im zasigurno trebati.

Cijena - 243 milijuna eura

Iskusni radnici na starom aerodromu već se bune da je nova zgrada nepraktična i da će putnici nepotrebno gubiti vrijeme zbog loših arhitektonskih rješenja. Koncesionari odbijaju njihova rogoborenja. Kažu da je sve napravljeno prema najmodernijim standardima. Uostalom, do ožujka imaju vremena i za preinake pokažu li se da su dijelovi zgrade neprikladni.

Novi terminal i kada u ožujku primi prve putnike zapravo neće biti do kraja dovršen. U zgradi je ostavljen prostor za širenje kada zagrebački aerodrom premaši broj od 5 milijuna putnika. Trebat će samo instalirati opremu bez inkomodiranja putnika građevinskim radovima. Za usporedbu, kroz postojeći terminal  godišnje prođe manje od tri milijuna putnika. Koncesionar će da bi opravdao ulaganje svakako morati osigurati nove stalne linije. Konačni kapacitet aerodroma planiran je na osam milijuna putnika godišnje.

Novi terminal  stajao je 243 milijuna eura, a još 88 milijuna eura uložit će se u održavanje tijekom tridesetogodišnje koncesije. Podsjetimo, zračnom lukom upravlja društvo Međunarodna zračna luka Zagreb, i to od 2013. godine. Društvo je osnovano od strane francuskog konzorcija ZAIC.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.