LJUDI su prvi put u povijesti poznatu dječju igru križić-kružić zaigrali s bakterijama. No to nisu bili obični mikroorganizmi, nego genetski modificirana E. coli koja je ustrojena da reagira kao jednostavna neuronska mreža, odnosno oblik umjetne inteligencije.
Ovaj novi pristup mogao bi imati razne vrste primjena, od izgradnje živih materijala sposobnih za učenje do stvaranja "pametnih" mikrobioma, rekao je biolog Alfonso Jaramillo sa sveučilišta Warwick.
Ova genetska modifikacija omogućuje bakterijama da se ponašaju na isti način kao elektronička komponenta koja se koristi za stvaranje računalnih čipova koji oponašaju sinapse u mozgu i zadržavaju neki oblik memorije, piše New Scientist.
"Postale su stručnjakinje za križić-kružić"
"U početku se bakterije igrale nasumično, no nakon osam igara postale su stručnjakinje za križić-kružić", rekao je Jaramillo.
Znanstvenici su prvo stavili križić u središnji kvadrat. U druge kvadrate su stavili razne kemikalije ili antibiotike. Bakterije su na početku "igrale" nasumično, no ako su odigrale krivi korak, dodan im je antibiotik. Zbog mogućnosti procesuiranja informacija i nekog oblika memorije, odnosno neuronske mreže, uspjele su učiti na temelju prošlog iskustva.
"Stvaranje živih stanica koje mogu same naučiti algoritme, kao što je igranje društvenih igara, klasični izazov za umjetnu inteligenciju, omogućit će kemijsko reprogramiranje složenih ekosustava i tkiva kako bi naučili donositi složene odluke", napisali su znanstvenici u istraživanju.
"Stvorili smo biblioteku opće namjene sojeva Escherichia coli koji kodiraju elementarne adaptivne genetske sustave sposobne ustrajno prilagođavati njihovu relativnu razinu ekspresije prema njihovom prethodnom ponašanju. Naši sojevi mogu naučiti igrati društvenu igru kao što je križić-kružić", dodali su.
Treba samo napomenuti da se ova jednostavna igra s bakterijama odvijala danima.