Globalne tvrtke izdaju rekordne iznose obveznica denominiranih u juanima i naveliko se zadužuju kod kineskih banaka zbog niskih kamatnih stopa, a kineski juan pretekao je euro u financiranju svjetske trgovine. Strane kompanije i banke prikupljaju u kontinentalnoj Kini i Hong Kongu rekordne iznose novca izdanjem "panda" i "dim sum" obveznica u juanima, primjećuje Reuters.
Panda obveznice kontinuirano promiču korištenje "renminbija" (juana) kao valute za financijske transakcije, objavila je u listopadu kineska središnja banka. To je motiviralo banke da pozajmljuju stranim tvrtkama i omogućilo širu upotrebu juana izvan Kine.
Povećanje udjela juana u globalnom financiranju spada među glavne prioritete Kine
U prvih 10 ovogodišnjih mjeseci kompanije poput njemačkog proizvođača automobila BMW-a i francuske banke Crédit Agricole, kao i inozemni ogranci kineskih tvrtki, prikupili su rekordnih 125.5 milijardi juana (17.33 milijarde dolara) izdanjem "panda" obveznica, za 61 posto više nego lani.
Kanadska središnja banka pribavila je krajem listopada milijardu juana izdanjem trogodišnje "panda" obveznice, uz kupon od 3.2 posto. Na domaćem tržištu morala bi platiti kamatu od 4.5 posto.
U Hong Kongu je vrijednost izdanih "dim sum" obveznica također dosegnula rekord od 343 milijarde juana, skočivši za 62 posto u prvih osam mjeseci u odnosu na isto razdoblje lani. I banke su pojačano izdavale zajmove u kineskoj valuti.
Povećanje udjela juana u globalnom financiranju spada među glavne prioritete Kine u internacionalizaciji domaće valute, iako se čini da je nedavni uzlet uglavnom bio usmjeren u poslove u azijskom divu.
Njemački proizvođač automobila Volkswagen Group rekao je Reutersu da će početnih 1.5 milijardi juana pribavljenih izdanjem "panda" obveznica koristiti samo za poslovanje u kontinentalnoj Kini. Grupacija Mercedes-Benz također planira iskoristiti novac za potporu poslovanju leasinga automobila u Kini.
Suradnja na "Pojasu i putu"
Val zaduživanja globalnih tvrtki kod kineskih banaka katapultirao je juan na drugo mjesto u financiranju globalne trgovine, ispred eura. Udio juana u financiranju svjetske trgovine skočio je s 3.91 posto na početku godine na 5.8 posto u rujnu, prema međunarodnom sustavu za elektroničku provedbu financijskih transakcija (SWIFT).
Dolar i dalje zauzima uvjerljivo prvo mjesto s udjelom od čak 84.2 posto, primjećuje Reuters. Međunarodnim platnim prometom dominiraju akreditivi, oblik kratkoročnog financiranja koji olakšava trgovinu. U okviru financiranja trgovine i plaćanja, uporaba juana uglavnom je ograničena na zemlje u razvoju u prijateljskim odnosima s Kinom, poput onih uključenih u njezinu inicijativu "Pojas i put".
Zabilježeno je povećano korištenje juana u trgovinskim transakcijama, ali samo unutar određenih bilateralnih kanala, sa zemljama poput Rusije, Argentine, Pakistana i Nigerije, rekao je Mark Williams, glavni ekonomist za Aziju pri Capital Economicsu. Zemlje koje su geopolitički povezane sa SAD-om ne pokazuju interes za prijelazom na juan, što implicira da će globalna uporaba juana u trgovini biti ograničena, procjenjuje Williams.