EUROPSKA komisija odlučila je kazniti tvrtku Guess, poznati modni brend, sa skoro 40 milijuna eura zbog blokiranja internetske prekogranične prodaje i zadržavanja umjetno viših cijena u zemljama srednje i istočne Europe u odnosu na zapadne članice EU-a.
Europska unija je zabranila stavljanje barijera u internetskoj trgovini - geoblokiranje. Pojedine internetske trgovine nisu dopuštale prodaju u nekim zemljama članicama, što predstavlja diskriminaciju potrošača. Nova pravila o zabrani geoblokiranja na snazi su od 3. prosinca.
Pet do deset posto skuplji
"Kroz ugovore o redistribuciji, Guess je pokušao spriječiti potrošače u EU da kupuju u drugim članicama EU-a, sprječavajući trgovce da reklamiraju i prodaju u inozemstvu. Tvrtka je na taj način uspijevala održavati cijene umjetno visokim, posebice u zemljama srednje i istočne Europe. Zbog takvog ponašanja danas smo sankcionirali Guess", rekla je povjerenica za tržišno natjecanje Margrethe Vestager.
Komisija je smanjila kaznu za 50 posto, na 39,821.000 eura jer je Guess, tvrtka sa sjedištem u Sjedinjenim Državama, surađivao u istrazi.
Komisija je utvrdila da su Guessovi proizvodi u prosjeku za pet do deset posto skuplji u Bugarskoj, Hrvatskoj, Estoniji, Latviji, Litvi, Poljskoj, Češkoj, Rumunjskoj, Slovačkoj i Sloveniji nego u zemljama zapadne Europe.