HEP odgovorio na optužbe RWE-a: Prodajni agenti na terenu često varaju i obmanjuju građane

 Foto: Index

NAKON što je RWE Energija optužila Hrvatsku elektroprivredu (HEP) za opstrukciju procesa liberalizacije tržišta električne energije, oglasili su se iz HEP-a

"Hrvatska elektroprivreda (HEP) najoštrije odbacuje danas izrečene optužbe RWE-a za opstrukciju procesa liberalizacije hrvatskog tržišta električne energije, kao i tvrdnju da 50 posto svih korisnika koji žele prijeći kod RWE-a to ne može zbog 'različitih opstrukcija od strane HEP-a'. Napominjemo kako HEP pozdravlja proces liberalizacije, ali i osuđuje nepoštene, nemoralne i zavaravajuće metode prodaje nekolicine opskrbljivača, koje između ostalog uključuju lažno predstavljanje, krivotvorenje potpisa, neovlašteni ulazak u domove građana, neistinito prikazivanje popusta, ali i sklapanje ugovora s nedovoljno informiranim građanima visoke životne dobi", navodi se u pruiopćenju HEP-a.

>RWE napao HEP: "Opstruiraju slobodno tržište električne energije"

HEP kaže da njihova edukativno-informativna kampanja u vezi sa zaštitom prava potrošača upravo doprinosi stvaranju zrelog i odgovornog tržišta.

"Informiranje kupaca o njihovim pravima kod sklapanja ugovora o opskrbi putem terenskih prodajnih predstavnika, HEP-ov je odgovor na brojne upite zabrinutih kupaca, medija i udruga potrošača. Ono je ujedno obveza koja proizlazi iz propisa koje je donijela Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA), a koja se ne odnosi samo na HEP, nego na sve opskrbljivače električnom energijom u Hrvatskoj. U tom smislu, HEP poziva RWE, ali i druge opskrbljivače da u svom poslovanju poštuju najvišu razinu standarda zaštite prava potrošača koja vrijedi u Europskoj uniji.

Povod aktualnoj edukativno-informativnoj kampanji bila je činjenica da je HEP tijekom proteklih mjeseci zaprimio više desetaka upita medija i na stotine žalbi samih građana na očito nepoštene metode kojima određeni opskrbljivači na hrvatskom tržištu električne energije dolaze do novih kupaca", navode iz HEP-a.

HEP: Građane se nerijetko vara i obmanjuje

HEP-ovci upozoravaju i na brojne nepravilnosti prilikom sklapanja ugovora s prodajnim agentima na terenu.

"Nerijetko se prodajni agenti tih opskrbljivača predstavljaju kao zaposlenici HEP-a, traže uvid u račune za električnu energiju, mogućnost pristupa brojilu i očitanje brojila, pozivaju se pri tome na poslovnu povezanost i dogovor s HEP-om o zajedničkom tržišnom nastupu. Uz slučajeve krivotvorenja potpisa kupaca, HEP je zaprimio i prijave kupaca koji su, nakon odbijanja potpisivanja ugovora, bili izloženi verbalnom nasilju i prijetnjama. Ono što je znakovito jest da su ciljana skupina za takvo obmanjivanje u pravilu ljudi starije životne dobi s kojima se na prevaru zaključuju ugovori o opskrbi električnom energijom. Nerijetko akviziteri obećavaju nerealno niske cijene ili navodne popuste kao nagradu za dugogodišnju vjernost HEP-u i redovito podmirenje računa za električnu energiju", navodi se u priopćenju.

Iz HEP-a apeliraju na nadležne institucije da se angažiraju na utvrđivanje razmjera ove pojave i sankcioniranja odgovornih u cilju zaštite građana, a prevarene ili obmanute građane da svoj slučaj prijave najbližoj policijskoj postaji te Hrvatskoj energetskoj regulatornoj agenciji (HERA).

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.