Hrvatska gospodarska komora (HGK) pokrenula je platformu Stories-Experience Premium Croatia za premium ili turizam izvrsnosti, na koju se mogu prijaviti svi koji razvijaju jedinstvenu i kvalitetnu ponudu i proizvode s ciljem zajedničke edukacije, jače promocije i pozicioniranja Hrvatske kao premium destinacije.
Platforma je predstavljena danas u zagrebačkom hotelu Esplanade, koji je svojom ponudom i uslugom već dio hrvatskih premium proizvoda, kao i brojni drugi hoteli s četiri i više zvjezdica.
Platforma je, po riječima direktorice HGK-ovog Sektora za turizam Andreje Vukojević, otvorena za sedam kategorija tvrtki - hotele, kampove, marine, kuće za odmor, putničke agencije, čarter i restorane - koje se već odlikuju kvalitetom, ali i za one koji to razvijaju.
"Već imamo što ponuditi u tom segmentu, ali i dalje razvijati, jer je potvrđeno da su turisti koji dolaze u Hrvatsku spremni platiti više za veću kvalitetu", kazala je Vukojević.
Uvjet je članstvo u HGK, plaćaju samo male tvrtke
Uvjet za uključivanje na platformu je članstvo u HGK, ali i standardi koje su u suradnji s više institucija i udruga u HGK razvijali četiri mjeseca za svih sedam kategorija, među kojima su i autohtonost, održivost, jedinstvenost lokacije i ponude i sve ono što "priča lijepu priču i stvara vrhunski doživljaj, potičući goste da se ponovo vrate".
Srednje i velike tvrtke neće plaćati sudjelovanje na platformi, dok će za manje članarina biti 20 eura mjesečno, dodala je Vukojević.
Brnjac: Hrvatska već prepoznata kao premium destinacija
Podršku pokretanju platforme dalo je i Ministarstvo turizma i sporta, a ministrica Nikolina Brnjac na predstavljanju je naglasila da je "Hrvatska već i prepoznata kao premium destinacija".
"To potvrđuju i turistički rezultati koji su do sada ove godine za 11 posto bolji nego lani u isto vrijeme, ali i prošla godina, u kojoj je samo od stranih turista ostvareno 14.6 milijardi eura prihoda, što je za oko 60 posto više nego 2016.", istaknula je Brnjac.
Podsjetila je i na velika sredstva osigurana za turizam iz EU fondova, putem NPOO-a i iz državnog proračuna, kojima će se doći i do premium ponude zdravstvenog i drugih oblika turizma, kao i bolje turističke javne i privatne infrastrukture.
Burilović hvalio novi zakon
Predsjednik HGK Luka Burilović naglasio je važnost i novog Zakona o turizmu za razvoj održivog, ali i ravnomjernog i cjelogodišnjeg turizma koji, kako je istaknuo, u nacionalnom BDP-u čini oko 20 posto.
Direktorica Sektora za sustav TZ-a i razvoja proizvoda u HTZ-u Slavija Jačan Obratov poručila je da HTZ od 2014. radi na promociji premium proizvoda i ponude te je iznijela procjene da u svjetskom turizmu takva ponuda čini 15 posto ukupne ponude, luksuzna oko 5 posto, a srednja ili standardna ponuda oko 35 posto.
"Premium je sve između luksuza i standarda, sve što sadrži izvrsnost i kvalitetu, od same destinacije do smještaja, gastro i druge ponude. Jedan od takvih projekta je i suradnja s Michelinom, radionice s inozemnim kupcima, promocija takve ponude na sajmovima i posebnim prezentacijama i drugo", dodala je Jačan Obratov. Također je ocijenila da Hrvatska ima tu što ponuditi jer, primjerice, već oko 50 posto hotela u zemlji je s četiri ili pet zvjezdica, marine su kvalitetne, neke destinacije, poput Nina i Hvara, prepoznate su za romantiku itd.
Šef ACI-ja: Nautika je sama po sebi premium
Predsjednik Uprave nacionalnog lanca marina ACI Kristijan Pavić kazao je da je nautika sama po sebi premium ponuda te vjeruje da će suradnjom s drugima na platformi taj segment još više profilirati.
"Marine tu ne mogu puno same, makar bile i najbolje na svijetu, važna je suradnja i sinergija javnog i privatnog sektora", smatra Pavić.
Platforma je važna za zajedničko predstavljanje svijetu, smatra, pak, direktorica Hilton hotela u Zagrebu i na otocima te predsjednica Udruženja hotelijera HGK Josipa Jutt Ferlan.