ZASTUPNIK HNS-a u zagrebačkoj Gradskoj skupštini Tomislav Stojak ustvrdio je da će se ZET očito morati kreditno zadužiti pod komercijalnim uvjetima da bi mogao financirati nastavak izgradnje sljemenske žičare.
Nažalost, u ovogodišnjem proračunu ima samo 30-ak milijuna kuna za žičaru, projekcijom za iduću godinu je planirano 50 milijuna, a investicija ukupno iznosi najmanje 350 milijuna kuna jer u Zagrebu "radovi uvijek malo poskupe", rekao je Stojak na konferenciji za novinare.
U prijedlog odluke o određivanju upravitelja Žičare Sljeme, koji će se pred gradskim zastupnicima naći na skupštinskoj sjednici 18. travnja, stoji da Grad Zagreb predaje sljemensku žičaru na upravljanje ZET-u, koji na sebe preuzima financijsku obavezu za žičaru.
"Očito se ide na kreditno zaduženje ZET-a - je li to 100 milijuna, 200 milijuna ili 300 milijuna - ne znamo, a moramo znati. To su novci koji će ostati na naplatu vama, meni i našoj djeci", kaže Stojak.
ZET bi trebao upravljati sljemenskom žičarom, investicijom teškom gotovo 500 milijuna kuna (300 milijuna plus PDV je cijena građevinskih radova, a oko 120 milijuna kuna je već plaćeno za gondole), što je malo čudno jer ZET godišnje dobiva 500 milijuna kuna gradskih subvencija da bi uopće mogao poslovati.
Upravljanje žičarom želi se prebaciti tvrtki u financijskim problemima
ZET je u prvih šest mjeseci 2018. imao više od 50 milijuna kuna gubitka. Za čitavu 2018. još se čekaju financijska izvješća, a Stojak se boji da će ti minusi biti puno veći. Radi se o tvrtki koja u 20 godina nije napravila nijedan metar nove tramvajske pruge, ali "uz svoje žive i zdrave zaposlene djelatnike" ugovara poslove vanjskog održavanja opreme i vozila u iznosu većem od 120 milijuna kuna, dodao je.
"Radi se o tvrtki koja očigledno ima financijskih problema, a sada joj se želi prebaciti upravljanje žičarom", upozorava Stojak i pita što će to značiti za buduće poslovanje ZET-a, njegovo financijsko stanje, plaće djelatnika i javnu uslugu.
Napomenuo je da Zagreb nije bio sposoban ili nije želio iskoristiti sredstva europskih fondova za gradnju žičare, dok su Slovenci sve svoje žičare napravili europskim sredstvima.
Osim toga, postojao je projekt obnove tramvajske mreže kroz EU fondove koji nije nikada realiziran, a radi se o stotinama milijuna eura. Također je ustvrdio da su tramvaji i autobusi ZET-a u tako lošem stanju da vozači ugrožavaju i sebe i putnike.
O izboru HDZ-ova Drage Prgometa za novog predsjednika Gradske skupštine rekao je kako je Prgomet "izuzetno fin, obrazovan i drag čovjek s kojim je lijepo surađivao kao s gradskim zastupnikom".
Predsjednik predstavničkog tijela bilo koje razine treba biti iz stranke koja ima najviše zastupnika u vladajućoj većini, a Prgomet je prijedlog vladajuće većine, kaže Stojak.