RAT u Ukrajini je duboko potresao Europu, ali zasad, kako se čini, nije uspio građane Europske unije odvratiti od namjere da dio svojeg ljeta provedu na odmoru na moru. Za Hrvatsku je to naročito važno jer oko 20 posto svojeg proračuna dobiva od turizma te joj svaka slaba turistička sezona znači ekonomski problem.
U ovom trenutku se, izgleda, ne treba brinuti. Ni rat, ni inflacija, ni poskupljenja nisu natjerali uobičajene hrvatske turiste da odustanu od svojih ljetovanja na jadranskoj obali. To je za Index potvrdila i Hrvatska turistička zajednica.
"Hrvatska turistička zajednica je, sukladno zakonski propisanim zadaćama, između ostalog, primarno zadužena za promociju turizma u zemlji i svijetu, dok se kroz sustav eVisitor prati realizacija turističkog prometa, odnosno ostvareni turistički dolasci i noćenja. U skladu s navedenim, HTZ nema detaljan uvid u rezervacije obzirom da je riječ o podacima poslovnih subjekata koji na tržištu prodaju turističke aranžmane i usluge (turoperatori, agencije, hotelijeri i sl.)", poručili su iz HTZ-a.
HTZ: U ovom trenutku smo na 95 posto rezultata u odnosu na rekordnu 2019. godinu
No to ne znači da nemaju nikakve podatke.
"Vezano za turistički promet, prema podacima sustava eVisitor, u dosadašnjem dijelu ove godine u Hrvatskoj je ostvareno 485.054 dolazaka i 1.475.389 noćenja, što predstavlja 95% rezultata noćenja iz istog razdoblja rekordne 2019. godine.
Dakle, u ovom smo trenutku praktički izjednačili rezultat ostvaren u istom razdoblju 2019. godine u kojoj je najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Italije, Češke, UK-a, Mađarske, Slovačke i Nizozemske", navode iz HTZ-a.
"Prema informacijama najvećih partnera, turoperatora i avioprijevoznika s naših najvažnijih tržišta s kojima smo obavili razgovore u protekla dva tjedna, trenutno stanje rezervacija je stabilno, bez većih otkazivanja, ali sa usporenim bukingom", ističu.
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić: Hrvatska će biti pozicionirana kao sigurna lokacija
Direktor HTZ-a Kristjan Staničić je oprezan, ali optimističan.
"U ovome je trenutku još uvijek prerano za iznošenje preciznih zaključaka i očekivanja od turističke sezone. Od konkretnijih pokazatelja, koji su nastali kao posljedica nemilih događaja u Ukrajini, turistički sektor za sada uočava samo trend usporavanja bukinga", rekao je Staničić za Index.
"S druge strane, dinamika turističkog prometa u našoj je zemlji tijekom posljednjih desetak dana i dalje stabilna, a navedeno potvrđuje i turistički promet ostvaren u dosadašnjem dijelu godine. Međutim, ukoliko ova situacija u Ukrajini potraje duže, možemo očekivati i veće poremećaje na turističkom tržištu, posebice u zemljama u neposrednom okruženju Ukrajine, poput Poljske, Slovačke i Mađarske", napomenuo je prvi čovjek HTZ-a.
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
"Kada pak govorimo o konkretnom utjecaju tržišta Ukrajine i Rusije na turističke rezultate naše zemlje, ona su primjerice tijekom prošle godine ostvarila udio od oko 2 posto u ukupno realiziranim noćenjima", podsjeća.
"HTZ će kroz intenzivne kampanje i promociju učiniti sve što je u našoj moći da Hrvatska i tijekom ove godine bude pozicionirana kao kvalitetna i sigurna destinacija, odnosno da i treću godinu zaredom ostvarimo jedan od najboljih turističkih rezultata na Mediteranu", ističe se u izjavi direktora HTZ-a Kristjana Staničića za Index.
Nijemci već uvelike planiraju ljetne odmore
O tome da na njemačkom govornom području unatoč ratu u Ukrajini i poskupljenjima i inflaciji i dalje vlada veliki interes za ljetni turizam svjedoče i članci koji se i dalje objavljuju o tome.
Njemački list Süddeutsche Zeitung je nekidan imao članak koji je počinjao rečenicom "Konačno nazad na more!", iako je tek ožujak. Nijemci definitivno žele ovog ljeta ići na odmor, pokazuju istraživanja.
Analiza Istraživačke udruge za odmor i putovanja (FUR) iz Kiela je pokazala da će se u 2022. godini među Nijemcima pokazati veća potreba za opuštanjem. "Mnogi žele ponovo putovati kao što su navikli", rekao je za DPA tržišni istraživač Ulf Sonntag.
Većina turoperatora spremna je za novu želju Nijemaca za putovanjem s ponudom rezervacija za popularne destinacije, među kojima je i Hrvatska. Mnogi popuste za ranu najavu proširuju na travanj, javljaju njemački mediji.
Hrvatska je turistička destinacija o kojoj se piše i usred rata u Europi
Austrijski Der Standard pak 8. ožujka objavljuje članak o skrivenim turističkim biserima u Europi i na drugo mjesto stavlja Volosko.
Osim brojnih ribljih i morskih restorana, na gradskim ulicama pronaći ćete umjetničke ateljee i umjetničke galerije, a možete slušati i nastupe klapskih pjevačkih skupina, piše austrijski list.
Preporučuje se šetnja šetnicom Lungomare koja povezuje Volosko s Opatijom.
"Grad je poznat po hotelima s četiri i pet zvjezdica i smatra se Montreuxom na Jadranu", navodi Der Standard.
>> Hrvatska u Austriji druga najtraženija strana destinacija za putovanja u 2022.
Inače, Hrvatska je u Austriji druga najtraženija strana destinacija za putovanja u 2022., iza prve Italije, a među prvih pet destinacija su i Njemačka, Grčka i Španjolska.