SNIJEG U VLAKU Pogledajte kakvu uslugu pružaju Hrvatske željeznice

Foto: Čitatelj Indexa

NEKAD smo imali Vlak u snijegu, a danas, kako vidimo, imamo snijeg u vlaku.

Čitatelj Indexa i redoviti korisnik usluga HŽ-a ustupio nam je fotografije stanja vlakova Hrvatskih željeznica. Fotografije su snimljene prije nekoliko dana na relaciji Varaždin - Zagreb.

Hrvatske željeznice se obilato financira iz proračuna, dakle iz džepova poreznih obveznika. Mi plaćamo usluge HŽ-a, a zauzvrat dobivamo ovakvu uslugu.

Rok valjanosti

Podsjetimo, s nadolaskom polarnog vala, prije nekoliko dana u sjevernoj Hrvatskoj temperature su bile nekoliko stupnjeva ispod ništice. Kako nam otkriva naš sugovornik, ovim vlakovima "odavno je prošao rok valjanosti u svemu, o sigurnosti da ne pričamo".





Grijanje na 50 posto?

"Ovo je katastrofalno, pogotovo u zimsko vrijeme. Dok voze brzinom od 70-80 kilometara na sat, u zimskim uvjetima grijanje radi na 50 %", nastavlja zabrinuti čitatelj. Grijanje navodno ne može raditi jačim intenzitetom, a snijeg, kako je vidljivo na fotografijama, ulazi u putnički prostor.

Ovakvi vlakovi, poznati kao Plavci, dio su serije dizelskih motornih vlakova Hrvatskih željeznica, pod nazivom HŽ serija 7121. Tvornica Đuro Đaković počela je graditi Plavce još 1980. godine.





Što kaže HŽ?

Poslali smo upit Hrvatskim željeznicama. Zanimalo nas je je li istina da tijekom zime grijanje u Plavcima radi samo 50 %. Također, zanimala nas je maksimalna brzina ovih vlakova, kao i datum posljednje potpune inspekcije. Upitali smo HŽ koliko putnika putuje na relaciji Varaždin - Zagreb, kao i namjeravaju li uskoro mijenjati Plavce nekim novijim modelom.

"Grijanje u dizel-motornim vlakovima serije 7121 radi ispravno u punom kapacitetu. Maksimalna brzina koju mogu ostvariti vlakovi te serije iznosi 120 km/h, no zbog stanja infrastrukture na relaciji Varaždin – Zagreb maksimalno dozvoljena brzina iznosi 80 km/h.  Svakoga dana na tim se vlakovima obavljaju dnevni pregledi, svakih 7 dana obavljaju se servisni pregledi, a jedanput mjesečno kontrolni pregledi, tj. pregledi najviše razine", stoji u odgovoru HŽ-a.

Cijena karte

"Radnim danom na relaciji Varaždin - Zagreb - Varaždin prosječno se u svim vlakovima (bez obzira na sastav vlaka) preveze oko 7000 putnika. Cijena jednosmjerne karte za relaciju Varaždin - Zagreb GK preko Zaboka iznosi 64,60 kn, a cijena povratne karte 103,40 kn. Cijena jednosmjerne karte za učenike, studente i umirovljenike na navedenoj relaciji iznosi 32,30 kn, a povratne karte 64,60 kn. Cijena pretplatne 30-dnevne karte iznosi 1.430,00 kn (sve cijene navedene su za 2. razred putničkog vlaka)", pojašnjavaju iz HŽ-a..

"HŽ Putnički prijevoz ulaže maksimalne napore u osiguranje sredstava za nabavu novih vlakova. Po završetku elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok koju izvodi HŽ Infrastruktura na navedenoj relaciji vozit će elektromotorni vlakovi, a dizel-motorni vlakovi različitih serija nastavit će voziti na dionici Zabok – Varaždin", piše u odgovoru Hrvatskih željeznica Indexu.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.