ZAGREBAČKO-riječka tvrtka STEMI proizvodi hexapod, paukoliki robot uz kojeg mladi stječu razne praktične vještine potrebne za industriju 21. stoljeća - od osnova STEAM znanosti u praksi, upravljanja projektima, preko 3D modeliranja, izrade mobilnih aplikacija pa sve do programiranja mikrokontrolera, odnosno upravljanja robotom.
Nastali su prije otprilike tri godine, na temelju studentskog projekta Vlatka Klabučara, Luke Fučeka, Antuna i Josipa Vukičević, tada studenata zagrebačkog FER-a, te Marina Trošelja kao suosnivača, a danas se njihov robot koristi i u školama u Americi.
Osnovna verzija proizvoda predstavljena 2017. godine u Las Vegasu
Prva, osnovna verzija proizvoda, predstavljena prije dvije godine na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu.
“Prva verzija proizvoda predstavljena je na CES 2017, nakon čega je uslijedio poziv Intela da izlažemo na Intel štandu na najvećem Maker Fairu na svijetu u San Franciscu. Odlučili smo se krajem 2017. koncentrirati na daljnji hardverski i softverski razvoj robota i snižavanje troškova njegove proizvodnje za čak 60 posto, čime smo omogućili njegovu masovnu proizvodnju”, kaže Trošelj.
Prikupljaju 300 tisuća eura za proboj na globalno tržište
Ovog tjedna pokrenuli su na platformi Funderbeam SEE kampanju kojom žele prikupiti 300 tisuća eura, kako bi mogli dodatno razviti svoj model prodaje robota putem pretplate.
“Cilj kampanje je prikupiti minimalno 300-000 eura kako bi kompanija mogla uložiti u skaliranje svojeg novog modela poslovanja temeljenog na pretplatama i pristupiti dijelu globalnog tržišta na kojem je više od tri i pol milijuna škola zainteresiranih za razvoj STEAM vještina i znanja svojih učenika. Model temeljen na pretplatama već je u pilot-fazi urodio velikim zadovoljstvom i dodatnim interesom škola u SAD-u, zbog čega smo se odlučili na pokretanje investicijske kampanje na Funderbeamu SEE, kojem će ovo biti deveta uspješna kampanja prikupljanja kapitala”, kaže Trošelj.
Trošelj kaže da je njihov robot izuzetno koristan djeci jer uz njegovu pomoć lakše stječu znanja iz raznih područja. Zanimljivo je da ga američkim školama prodaju kroz model pretplate.
“S jedne strane, riječ je o iznimno naprednom robotu koji učenicima omogućava stjecanje cijelog niza različitih znanja iz STEAM područja, a s druge, kroz strukturiran i iznimno detaljan online sustav podrške, omogućava i profesorima koji nemaju STEAM podlogu da održavaju predavanja i provode testove temeljene na korištenju STEMI. Osmislili smo model pretplata, gdje škole plaćaju da njihovi profesori koriste STEMI za jedan semestar ili cijelu godinu, bez brige za obnovu hardvera, edukaciju profesora ili pomoći u implementaciji programa. Ono po čemu se STEMI razlikuje od svojih konkurenata poput LEGA ili Makeblocka je da dovodi relevantna znanja, tehnologije i prakse iz tehnološke industrije, i u obliku plug and play programa implementira u škole diljem svijeta. U paketu programa dolazi sav potreban hardware, software te nastavni materijali za profesore i učenike, trening nastavnog kadra i podrška u bilo kojem trenutku. Ovim inovativnim pristupom škole mogu bez velikih kapitalnih ulaganja implementirati projektnu nastavu s personaliziranim pristupom učenicima te svoje učionice transformirati u inovacijske centre 21. stoljeća”, kaže Trošelj.
STEMI omogućava smanjenje obrazovnog jaza
Prodaju ga pojedinačnim potrošačima kao i školama, od SAD-a, preko Francuske, Kanade, Njemačke, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Estonije, Rumunjske, Grčke, BiH, Srbije i Hrvatske.
Krajem 2018. godine formirali su partnerstvo s američkom kompanijom Milestone C, koja im je pomogla da provedu pilot-projekt u kojem u američkim srednjim školama provode napredni STEAM program edukacije.
“Uz američke partnere, uspostavili su i krenuli s komercijalizacijom modela pretplata za korištenje STEMI hexapod robota i ekstenzivnog elaboriranog edukativnog programa, koje su već počeli prodavati u školama u Sjedinjenim Američkim Državama.
Vjerujemo kako će ljudi moći ostvariti 17 ciljeva globalnog održivog razvoja koje su definirali Ujedinjeni narodi samo ako globalno uspijemo odgojiti novu generaciju znanstvenika, inženjera i rješavatelja problema koji imaju izvrsno STEAM obrazovanje i moći će pronalaziti nova, inovativna rješenja za izazove poput globalnog zagrijavanja, zaštite okoliša i cijelog drugog niza problema s kojima će se ljudi susretati u bliskoj budućnosti. Tehnologija se razvija sve brže i jaz u obrazovanju postaje sve veći, a STEMI omogućava smanjenje tog jaza, kroz omogućavanje školama da se brže prilagode tehnološkim promjenama“, kaže Trošelj.